Gå til innhold

Hehe Ronny, Tommy og Roger går oftest konkurs *link*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Artig, når man også vet at Roy, Roger og Ronny topper lista over navn som går igjen på kriminelle også.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke så rart. Annenhver unge het de navna på 60 og 70 tallet.

Skrevet

Ganske utrolig, ikke sant? Spesielt når alle kjenner noen som heter dette. Jeg hadde Roger og Ronny i klassen. Og jeg vet at flere av klassene inneholdt personer med de navna der.

Tommy og slike navn har ikke vært så vanlige her vi bor. Det er et navn jeg tror er mer vanlig i f eks Bergen(for der vet jeg om noen stykker;)), og andre større steder.

En ting jeg også vet om, er kriminelle med helt andre navn enn dette. Kjenner faktisk ikke til noen med de navna du nevner, som er kriminelle.

Og enda en opplysning; de fleste som starter opp bedrifter og som går konkurs, er menn. Grunnen kan være at de starter opp for "hardt", og er for optimistiske. Og så klarer de ikke å følge opp.

Skrevet

Men dette er voksne folk. Så om du kaller ungen Roger eller Tommy i dag, er jo det svært originalt.

Det handler om motenavn. Folk i belastede miljøer velger oftere utpregete motenavn enn de som kommer fra mindre belastede miljøer, f.eks akademikerbarn og "vestkantbarn".

Jobber med både barn og voksne i "risikogrupper" (rus og barnehjem), og vi har vel noen flere Roger og Tommy enn normalbefolkningen blant de voksne. Barna derimot har typiske motenavn og heter Lucas og Isak nå.

Ikke så mange jentenavn, da disse er mannsdominerte miljøer. Så tryggest er vi vel om vi får døtre. Og så jeg som bare får sønner! Sukk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...