Gå til innhold

Bestemor og bestefar røyker inne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. men går ut hvis de røyker når barnebarnet er der, og lufter på forhånd før hun kommer. Hun er 17 mnd.

Mannen min mener omtrent at de må slutte å røyke om de skal fortsette å få besøk av jenta vår, for det er uheldig med passiv røyking, pluss at hun stinker røyk etter å ha vært der. Og han synes det er galt av dem selv det at de røyker ute når hun er der, for da må hun kjenne på den bedritne røykelukta av dem etterpå..

Og joda, jeg ser poenget hans, men synes likevel det er litt drøyt å skulle fortelle voksne mennesker at de ikke kan ta en blås på terrassen når de er barnevakt, eller at de ikke får besøk av barnebarnet sitt før de slutter å røyke..

Andre med røykende besteforeldre som har vært borti samme problemstilling? Vil gjerne høre hvordan dere løser det! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det akkurat likt.

Jeg tror ikke at den lille tiden jenta mi er hos sine besteforeldre vil gjøre stor skade. De lufter før vi kommer der og røyker ute så lenge vi er der.

Kan ikke kreve av voksne mennesker ikke skal kunne ta seg en blås på terassen når de er barnevakt nei. Da får dere heller la vær å spørre de om å være barnevakt..

Skrevet

Vi har et barn med astma.

Heldigvis røyker ikke besteforeldrene. Men har et par onkler som røyker jevnlig.

Skal vi kunne være i selskap sammen med dem _må_ de ha på seg klær de ikke har røyket i.

Kommer de med klær det lukter røyk fra drar vi. Etter et par slike runder har det blitt slutt.

Samme med hunder. Før var det helt normalt at de med hunder tok dem med i selskap. Nå er det slutt. Selv om det er barna deres.

Det er enten hundene/røyk eller å treffe oss!

Nå hører det vell med at her er det snakk om at hun blir dårlig med en gang/påfølgende natt. Ikke konsekvenser det kan få for barnet i fremtiden.

Men slik måtte vi jobbe for å løse det.

Skrevet

Så lenge de ikke røyker inne når jenta er på besøk så ser jeg ikke problemet.

Bestemor og bestefar må da få kunne gjøre som de vil i eget hjem. Og å skulle tvinge folk til å slutte å røyke ved å bruke ultimatum som å nekte dem å treffe barnebarnet synes jeg er litt slemt.

Skrevet

Vi har det akurat likt og det iriterer meg, når vi har vært der er det bare å strippe ungen og meg selv og inn i dusjen, klær må vaskes.

Skrevet

Jeg ser ikke prob;emet, en kan ikke forlange mer enn at de lufter og roeyker ute syns jeg.

tror ikke det lille man er hos besteforeldrene er skadelig i det hele tatt.

Skrevet

vil ikke kalle det en problemstilling at besteforeldre røyker inne til vanlig og ute når de har besøk av barnebarna.

Ser ikke noe problem i det. Er hysteri hvis man mener det er galt synes nå jeg.

Skrevet

Man kan ikke forlange mer enn lufting og røyking ute når dere er der. Så enig med alle de andre.

Men jeg ble veldig overrasket over farmor her om dagen.

De satt barnevakt for lillegutt på 4 mnd, og bestefar fikk lov til å røyke inne etter at de hadde lagt Knotten. Her er det hun som har vært streng hele veien, siden hun ikke røyker selv.

Var ikke helt happy for det, men har heller ikke tenkt til å si noe. Ikke så ofte de sitter barnevakt, og de få gangene får heller gå.

Har aldri vært i mine tanker å nekte dem å få besøk av barnebarn p.g.a. røyking! Det skal veldig mye mer til enn det for min del.

Gjest Månefuglen med twins
Skrevet

Vi hadde det sånn før da bestemor og bestefar røyket inne. Jeg likte det dårlig da jenta mi var nyfødt men vi er jo ikke der så ofte så lufting og røyking ute gikk bra. Nå røyker de i gangen hvor de lukker døra og røyker ut av døra så da er det samme for meg.

Barna mine eksponeres ikke for røyk daglig uansett så da må folk få gjøre som de vil i eget hjem..

Skrevet

Synst mannen din er lettere hysterisk. Jada, røyking er en uting. Men helt alvorlig...

Skrevet

Jeg tror nå ikke at jenta deres tar skade av at besteforeldrene har røykånde når hun er der.

Svigerfar og samboer røyker også, men gjør som dine, lufter godt før ungene kommer og går ut mens vi er på besøk.

Begge er storrøykere så å be dem om å slutte er nok totalt forgjeves (og må jeg si, en smule frekt fra vår side).

Nei, her får de gjøre som de vil. Det er jo bare snakk om noen timer i ny og ne (kaffebesøk og en middag nå og da). Det har ingenting å si ...

Håper dere ikke bor i en by, for da kan han jo ikke trille tur med henne heller, nå som det er så mye asfaltstør pga piggdekk på bart føre ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...