Gå til innhold

Hva tenker dere putte i adventskalenderne i år?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår sønn på 2,5 eeelsker kjøkkenting, har et sånt lekekjøkken i plast og endel plastmat.

Har kjøpt en stor pakke med masse fin plastmat ( frukt, pizza, pølser mm) Tenkte og putte en sånn plastmat i pakken hver dag, også kanskje en twist eller en annnen liten snop :)

Også kanskje noe ekstra fint i helgene. Biler effekter eller noe sånt :)

Skrevet

Jeg kjøpte en My little Pony kalender som jeg plukket fra hverandre (Vil ikke at hun bare skal få plast-ting ) og skal pakke inn igjen,- samt esker med rosiner, Hellokitty-sokker og slikt... Ting jeg snubler over p tilbud,- sokkene var 10 kr paret og hun elsker hello kitty :)

Kombinerer nytte-ting med koseting samt rosiner. Så kan hun få en sjokolade eller lignende hver lørdag i den.

Jenten vår er 3 år :)

Gubben min antydet her for en måneds tid siden at hun ikke trengte en julekalender og vi kunne la være å stresse med det.... Jeg ble paff! Jeg elsker julen selv og vil gi henne samme følelsen, og da er kalendender, julebakst,levende lys etc et must...

Han tror det bare er meg som er så julete siden han ikke bryr seg selv...

Klart lillemor skal ha kalender! Makan ;P

Skrevet

hvordan lager dere en sånn kalender? Er sikkert mange måter å gjøre det på, men jeg blir kjempeglad for mange tips:-)

Skrevet

Jeg broderte en nissekalender rett før jeg fikk datteren min i 2003. Denne kalenderen kommer jeg til å bruke på alle barna (venter nr. 3 nå). Er i utgangspunktet ikke så glad i broderier, men denne er veldig fin, og det er koselig å ta den frem år etter år.

Det er vanskelig å finne småting som passer, så jeg har måttet sette en kurv under kalenderen der pakkene ligger (trådene er festet til kalenderen)...

Har vært tidlig ute med å gjøre ferdig kalenderen i år, for jeg tenker det blir travelt nok når minstemann kommer.

Dette har jeg kjøpt:

Kiste med karnevalsklær (kjøpte på tilbud, og delte pakken i flere presanger) Den var på tilbud til 50 kr!

Handlekurv med plastikkmatvarer (delte den opp i mange pakker)

Truser

Pynt til Crocks

Hårstrikker

Svettebånd

Juggelsmykker

Tyggis

Viskelær

m.m.

Vår kalender ble ganske dyr i år (har en gutt og en jente), men et annet tips er å kjøpe et puslespill med 24 biter som man deler opp, eller skriv lapper der det står: "I dag skal vi bake pepperkaker" (pakk inn en pepperkakeform), "I dag skal vi på teater" (pakk inn billetten) o.l.

Lykke til:)

I love Christmas!

Skrevet

Slik kan du lage kalendere:

- Kle 24 doruller med grønn filt - lim dem oppå hverandre slik at de

danner et juletre. Da har du mange fine hull å putte gaver i.

- Broder kalender.

- Heng en pinne langs veggen (horisontalt), og fest pakker i den.

- Lag 24 ruter på kjøkkenvinduet, klipp ut 24 hjerter og lim dem i

hvert "hull" på vinduet. Fjern et hjerte for hver dag som går. Denne

modellen passer fint hvis du vil lage en aktivitetskalender (billig!). På

baksiden av hjertene skriver du f.eks.: "I dag skal hele familien ake

sammen", "I dag skal vi skrive julekort", "I dag skal vi bake

pepperkaker" o.l.

- Fest 24 sokker (barnestørrelse) langs en horisontal tråd - putt pakker

oppi. På julaften kan sokken være litt større - f.eks. en vanlig julesokk

med godteri, blad o.l.

Skrevet

Eg liker best å lage aktivitetskalender:) Synes det er koseligere og så er det mer miljøvennlig;)

Aktiviteter som kan vere i er;

bake pepperkaker

gå i pepperkakebyen (om en har det da)

juleteater

lage julegaver

lage konfekt

pynte juletreet

I tillegg putter eg ting i noen dager, små leker, klær hun trenger (sokker, truser osv)

Hun er forresten 2.5 år. Fungerte flott i fjor også.

(eg og sambo lager kalender med gåter i til hverandre. Gåtene må man løse for å få bokstaver, og disse danner tilslutt et ord som beskriver hvor "advendsgaven" ligger. Da kan man få en litt større gave istedenfor mange små;) Men funker best til større barn og voksne da;)

Skrevet

Jeg har en broderi kalender på 140x80 cm som min mann har laget til ungene..

Mine er 3, 6 & 9 år, her får de trekke hver sin dag etter alder..

Jeg putter alt fra sokker, truser, småleker til dropspakker :)

Skrevet

Her får dei en liten gotteri hver dag.

Kjøper det dei liker.

Kjøper smågodt og pakker inn.Kjøper ikke mye annet.

Har sluttet med det.Dei har en tv kalender og.

Bruker toppen 40kr på to kalendere.

Bruker en brodert kalender med røde og blå pakker.En farge til hvert barn

Skrevet

Så mange gode ideer dere har, greit å få litt inspirasjon fra andre.

Vi har også en slik brodert nisse kalender som jeg broderte til eldste jenta da hun var lita(nå 9år). Siden familien har forøket seg senere år, ble det så tungt og fullt på den sist jul at jeg måtte finne på ny løsning i år. Har 3 barn på snart 3,7 og 9 og venter nr 4 i Nov.

I år skal minste jenta ha den broderte kalenderne for seg selv og da tenker jeg legge litt forskjellig nips og nyttige ting til henne. Vært populært med pusslespill, klosser, lekemat,lego tidligere.(lurt å kjøpe en større pakke med noe og dele opp, slik at det fordeles over 24 dager) I år skal jeg bla kjøpe en pakke med figurer fra Drømmehagen, som hun elsker.

De største jentene får hengt opp ett fint bånd i taket over sengene sine(de har skråtak).som jeg fester på 2 kroker. Så har jeg kjøpt fine papir poser på panduro som jeg putter ulike ting i og fester med små søte klesklyper i båndet.

Tror dette kommer til å bli veldig koselig. De skal også få litt forskjellige ting, bla perler som de kan lage seg armbånd-smykke av, andre hobby ting de kan pussle med i adventstiden, teaterbilletter og litt andre nyttige ting som hårpynt og annet stasj:)

Åhh som jeg gleder meg til baby og adventstiden med barna:)

Skrevet

Det er jo sååå koslig med adventstiden da....pynte med lilla,tenne lys, se barnetv med barna, og lage og åpne kalender....jeg gleder meg like mye som barna. Vi har en gutt på 8 år og ei jente på 4 år ,jeg har brodert en kalender til de hver,så får de ca like gaver i hver pakke. Vi har kjøpt inn til gavene:kjærligheter,annet godis,(synes det er lov å kose seg litt i adventstiden,de gjemmer godteriet til barnetv) viskelær, blyanter,penner, sprettball,små skrivebøker ol. I fjord kjøpte jeg juleposer på nille som jeg pakker inn gavene i. Neste år må jeg brodere en ny kalender,vi venter baby i februar:-)

Skrevet

Her er lillejenta bare 15 mnd når desember kommer, men jeg har så lyst å lage kalender. Oldemoren har nemlig sydd en flott kalender til henne til ettårsdagen.

Blir isåfall en veldig billig variant av julekalender, noen minirosinpakker, en kjeks, et par ullsokker, kansje jeg kjøper en liten pakke Duplo og deler i flere pakker...ellers kan jeg jo henge opp babyshampo og andre ting hun trenger, hun bryr seg neppe om innholdet, det er pakken som er moro :)

Skrevet

Jeg har brodert kalender til suppa her. Hun er bare halvannet år, så i år har jeg kjøpt en liten pakke duplo som jeg deler opp også får hun en bit hver dag, det var vel 18 biter i duplo pakken, og de andre dagene får hun hårbånd, hårbørste og litt sokker.

Skrevet

ååå, så fine tips dere har! Jeg er ikke noe flink til å brodere, men jeg husker en venninne av meg hadde et juletre som var laget av tre (to utskårne planker satt sammen til et juletre), og så var det 24 tegnestifter rundt om på treet, og i de hang det fyrstikkesker som var pyntet med julepapir og glitter, og inni eskene var det en liten overraskelse. Kanskje jeg kan få gubben til å snekre til et sånt tre..?:-)

Fyrstikkeske nr 24 var selvfølgelig litt større:-)

Eller det går jo an å henge små pakker på treet istedet for fyrstikkeskene..får jo ikke plass til så veldig mye oppi der..;-)

Skrevet

Til jenta mi på 2, 5 år har vi kjøpt tall puslespill og tallmagneter.

Vi pakker inn ett tall hver dag (1-10) i to omganger. Så har vi kjøpt "I magen bor en baby" siden hun blir storesøster i april. Mangler 3 dager, så vi får se hva vi finner på der ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...