Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Har 2 med 20 mnd mellomrom, minsten er 4 mnd. Ønsker oss 3 barn, men er redd det kan bli mye nå med en gang. bør vi kjøre på, eller bør vi vente noen år? Veldig glad for dine erfaringer;)
Solskinnsjenta Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Mine tvillinger var 20 mnd da lillesøster ble født. Hun er nå 7 mnd, og jeg merker at jeg har veldig lite ekstra å gå på. Når de blir eldre tror jeg de har veldig glede av å være så tett, men nå som de er små så er det fryktelig strevsomt.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Bare kjør på. Tre tette er genialt så snart minstemann sover gjennom natten. Blir du gravid snart, går alt på skinner om et par år :-)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har tre barn, 2 tette og en som er litt eldre. Vil bare si at tre er veldig mye mer enn to, og en ting er når de er små, men det blir enda mer oppfølging når de er store. Jeg ville absolutt ha ventet noen år slik at du får overskudd til et barn til samt at da er de andre såpass store at de er noe mer selvgående så de ikke ender opp med 3 små. Tenk deg tur i butikken med 3 barn under 3 år?? det er nightmare altså. Dere skal jo også ha tid til å nye barna deres og ikke bare streve.Og som hun over sier, genialt så snart minstemann sover om natten... det er det ikke sikkert at den gjør... vi har hatt to sovebarn også kom nr tre som aldri har sovet gjennom natten og er nå snart tre år...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Hva med en attpåklatt? Hilsen en attpåklatt.
Gjest Filifjonka Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har tre barn, og selv om de ikke er tette så er jeg enig med hun over her som skriver at tre er veldig mye mer enn to. Med tre barn er det alltid et fang for lite, en voksen for lite. Det er slett ikke alle biler som har plass til tre barn i barneseter (selv om ikke det er et argument i seg selv). jeg ser noen skriver at når den yngste sover om natta går alt av seg selv. Men når de begynner på skolen blir det MYE. Tre barn i tre forskjellige klasser, tre foreldremøter høst og vår, tre foreldresamtaler høst og vår. Tre juleavslutninger og tre sommeravslutninger. Leksehjelp og faglig oppfølging. Kanskje vil alle tre begynne på en eller to fritidsaktiviteter hver, og det er slett ikke sikkert at de velger det samme. Og noen fritidsaktiviteter forutsetter stor foreldreinnsats, type dugnad, kjøring, kakelotteri. Tenk godt gjennom dette. Det er vanskelig nå, som barna dine er forholdsvis små, å se det, men jeg må bare fortelle deg at bilen er mitt annet hjem. Jeg kjører MYE i løpet av en uke. Og det er helt greit for meg altså, det er ikke det, men det er faktisk noen som får et lite sjokk når de oppdager slike ting. Det blir slett ikke mindre jobb når barna blir større!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå