PopUp Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Har aldri smakt det, men det er en god del søtere enn sukker, ikke sant? Så om jeg skal bruke det istedenfor sukker i oppskrifter, må jeg vel kutte drastisk ned?
Snuttemor Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Min mann prøvde dette i en periode hvor han gikk på candida diett (uten sukker og gjær) og i den forbindelse smakte jeg også stevia. Det var utrolig søtt (iflg nettside ca 200-300 ganger søtere enn sukker) Middelet kom som dråper da vi brukte dette og en dråpe var i alle fall mer enn nok i en tekopp. Er usikker på om dette egner seg til baking, men ser nå at du også kan få det i pulverform, flaskene med dråper er ikke mye større enn flaskene med konditorfarge, så blandingsforholdet aner jeg ingenting om. Imidlertid er jo sukker med på å gi "konsistens" til deig/røre, og det er kanskje vanskelig om du bruker stevia. http://www.stevia.no/om_stevia.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå