Gå til innhold

Noen som bruker stevia her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri smakt det, men det er en god del søtere enn sukker, ikke sant?

Så om jeg skal bruke det istedenfor sukker i oppskrifter, må jeg vel kutte drastisk ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann prøvde dette i en periode hvor han gikk på candida diett (uten sukker og gjær) og i den forbindelse smakte jeg også stevia. Det var utrolig søtt (iflg nettside ca 200-300 ganger søtere enn sukker) Middelet kom som dråper da vi brukte dette og en dråpe var i alle fall mer enn nok i en tekopp. Er usikker på om dette egner seg til baking, men ser nå at du også kan få det i pulverform, flaskene med dråper er ikke mye større enn flaskene med konditorfarge, så blandingsforholdet aner jeg ingenting om. Imidlertid er jo sukker med på å gi "konsistens" til deig/røre, og det er kanskje vanskelig om du bruker stevia.

 

http://www.stevia.no/om_stevia.htm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...