Gå til innhold

Dere som har slitt veldig med..

Anbefalte innlegg

Skrevet

sjalusi,og har kommet over det...hva gjorde dere???

Trenger råd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare meg som sliter med sjalusi??

Skrevet

Det er nesten noe du må gå inn i deg selv for å finne ut. Finn ut hvorfor du er så sjalu osv.

Har aldri selv vært sjalu, men samboeren min var helt ekstrem til å begynne med når vi ble sammen. Grunnen var at x'en han hadde vært utro mot ham. Det gikk to år, han var misstenksom hver gang jeg skulle ut på fest eller i andre sosiale sammenhenger. Han orket ikke tanken på at jeg skulle være vekk i en helg med venner osv.

Uansett hva jeg gjorde så anklaget han meg for å ha vært utro når jeg kom hjem, han klarte ikke stole på meg.

Det gikk så langt at til slutt ga jeg han en klar beskjed. Dersom han ikke kutttet ut å fikk det inn i hodet at jeg ikke var som x'en kom jeg en vakker dag til å være utro, da hadde han hvertfall rett i anklagene sine!!

Han våknet etter denne klare beskjeden, og han har aldri vært slik igjen. Han så meg som den jeg var. Og vet at jeg er trofast.

Vi har nå vært sammen i 8 år og i fjor ga han meg faktisk en sydentur alene med ei venninne i bursdagsgave!!! Man kan trygt si at han er kurert :-)

Lykke til med å overvinne sjalusien. Det kan ikke være lett å ha det sånn :-)

Skrevet

Har vel egentlig ikke kommet over det. Tror cluet er å fokusere på at du er en flott dame, riktignok med feil, men vektlegg det som er flott med deg, OG hold fast på det så godt du kan! Jada, mennene våre er mer eller mindre flotte, men det er da jammen du og! De er bare så flinke til å framstå som uangripelig perfekte, og vi glemmer at vi er noen vidundelige, egenartede Catches, faktisk. Kombinasjon av du jobber med din tro på deg selv, og at han som mann bør sørge for at du føler deg trygg og komfortabel i forholdet. Evt, terapi, enten som par eller bare for din del. Sjalusi er veeldig vondt, vet ikke hva som ligger bak hos dere.Min erfraring er at ofte er det et parproblem, der begge bidrar, både positiv og negativt, om enn subtilt. Lykke til!

Skrevet

Det er ingen som forlater et godt forhold. Så enkelt er det. Og menn er enda mindre tilbøyelige til å forlate et forhold enn vi kvinner er. Så lenge forholdet er godt, vil det vare. Det er faktisk så enkelt. Så si det til deg selv hver gang du kjenner monsteret sniker seg innpå deg: "verden er full av deilige damer, men vi har et godt forhold og det er ingen som forlater et godt forhold." Han kan se på de andre, tenke på dem et sekund kanskje, men han kommer hjem til deg, og der har han det godt. Ingen forlater et godt forhold. Klem :-)

Skrevet

vi har et kjempegodt og trygt forhold så er ingen grunn til at han skal forlate meg..

Så må nok bare jobbe med meg selv og overbevise meg om det,selv om det er veldig vanskelig:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...