Gå til innhold

Nå er Mamma død, og det er

Anbefalte innlegg

Skrevet

så mye gjøre. Vi skal velge en organisasjon for gaver i stedet for blomster, men klarer ikke å tenke klart. Mamma var så glad i dyr, så Dyrebeskyttelsen var det første vi tenkte. Men hun var ikke tilhenger av den lokale organisasjonens jobb (stort sett bare kattehus), så det føles ikke riktig. Noen som har forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondolerer, det var trist å høre om moren din :(

Hva med evt forskning på det som hun døde av? Hva med foreninger som hjelper mennesker, f.eks varmestue, foreningen fattignorge? Jeg vet også at de fleste krisesenterne er drevet av for det meste pengegaver. Men enig i at det bør være noe hun ville fokusert på, håper at jeg ikke var til mer forvirring enn hjelp. :)

Skrevet

Takk for det. (heter det takk..? har ikke mistet noen før) Dette var jo gode forslag. Er litt lam i hjernen, men regner med at det er helt naturlig. Bare bror og jeg som ordner, og det kom lott fler spørsmål enn det jeg hadde kalkulert med. Det var kreft, men hun hadde ingen kontakt med kreftforeningen, ville ikke, og var klar på at hun ikke ville dette. (Hvilken jeg kanskje tenkte var en god ide) Det var denial tror jeg. Men det respekterer vi jo.

Skrevet

hvorfor ikke til norges dyrevern forbund, må jo ikke være lokalt, kan jo være landsdekkede..

Leit å høre om din mor..

Mine tanker går til deg og dine

Skrevet

Hva med kattensvern da?

www.kattensvern.no

Trist å høre om din mor..... ;-(

Skrevet

Ja, tror at det er veldig normalt å føle seg lam og ikke ha evne til å fokusere helt klart i slike situasjoner.

Ja, respektere at hun ikke ville ha noe med kreftforeningne å gjøre, det ville ikke min mor da hun var syk heller, så er enig i at det ikke ville vært riktig å donere til den da. Det måtte i så fall blitt direkte til forskning da, og ikke til foreningen.

Var det noen spesielle dyr moren din var glad i da? Evt andre hobbyer eller ting hun likte?

Skrevet

hvis hun var glad i dyr så hadde hun nok ønsket selv at det gikk til å hjelpe dyr. ikke så mange som tenker på dyra.bra at du tenker at det kan være fint å støtte dyrevern..pengene kommer garantert godt med.dyrenes hus i bærum er et veldig fint sted ,de som jobber der tar seg av dyrene .å flere av de jobber helt uten noe form for lønn.. trist å høre at du har mistet moren din:( forferdelig..

Skrevet

Jeg fant dette på nett:

www.fod.no

Foreningen for omplassering av dyr, jeg vet ikke noe om den, men det virker som en forening som gjør en viktig jobb for dyr.

Hilsen 22:38

Skrevet

"I stedet for gave til dyrebeskyttelsen, ønskes blomster til hjemmet".

Skrevet

Det blir vel heller motsatt:

"I stedet for blomster til hjemmet ønskes en gave til Dyrebeskyttelsen" eller den dere velger.

Vi gjorde det samme for min far, men da til Kreftforeningen. Kirken tok seg av de pengene som kom inn. Det lå en kurv ved inngangen til kirka der folk la hilsener og kort med penger. Etter seremonien fikk vi en fin eske med alle kortene der beløp var notert. Kirken sendte pengene til Kreftforeningen og en stund etter fikk vi et takkebrev i posten fra de.

Men det manglet ikke på blomster likevel! De nærmeste vennene kom med blomster på døra fordi de ønsket det, og da sa vi jo ikke nei takk. Det var faktisk koselig med blomstene. Vi måtte låne vaser av venner for å kunne ta vare på alt sammen.

Det beste var likevel en av mammas beste venninner som kom med en svær kurv med kanelsnurrer. Det var mange som stakk innom og det var godt å ha noe stående framme. De var kjempegode, selv om jeg satt de i halsen i ny og ne, men det var jo av andre årsaker...

Kondolerer så mye med din mor HI! Du kommer til å høre "kondolerer" mange ganger nå... Jeg liker egentlig ikke ordet! Det er så mye bedre å si "huff, dette var trist" eller "jeg vet ikke hva jeg skal si, men jeg føler med deg". Men "kondolerer" omfatter på en måte alt dette likevel og det er en trygg ting å si...

Skrevet

Mener man kan gi til Dyrebeskyttelsen sentralt også, om man ikke er enig med de lokale?

Og man kan da gi gaver med øremerkede midler! Feks 50.000,- til Dyrebeskyttelsens arbeid mot forsøksdyr.

Kondolerer så mye!

Skrevet

HI her. Takk så mye for varme ord og omtanke! Vi valgte til slutt en organisasjon som jobber med det hun levde for nemlig hester og mennesker med noe mindre håndbagasje enn flertallet. Nå viser det seg også at hun har jobbet som frivillig der før vi ble født, så det var jo midt i blinken. Det ser likevel ut som en middels stor Interflorabutikk her, men det er jo så hyggelig.

Takk igjen for gode ord!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...