snartmammatil2små Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Har hatt en SA nettopp, og vil gjerne bli gravid igjen så fort som mulig. Legen sa vi ikke trengte å vente, men bare prøve igjen. Noen av dere som har hatt SA og blitt gravide igjen ganske fort? Venta dere til en mensperiode, eller gikk dere rett på? Håper ikke sjansene for en SA til er store!
Eurecaღmed spireღ Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Hei, jeg ble gravid etter en mens, vi prøvde rett på. Ble fortalt at man blir gravid fort igjen, men ikke før kroppen er klar. Lykke til!
~~ElleMelle~~ Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg ble også gravid etter en mens (og den kom tre uker etter SA).
juni2010mamma Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Vi fikk beskjed om å vente en mens. Vi var enige om å ikke stresse med å bli gravide igjen, bare ta det som det kom. Hadde SA i mai og ble gravid igjen i september og da var jeg vel klar over el dagen:)
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 ble gravid uten å få igjen mensen først. Er nå ca 8+5. Skal på ul i morgen..gruer meg.. tror jeg har en ny MA da jeg ikke lenger har gravidfølelse i livmoren.. Ble gravid rett etter SA en gang tidligere og da fikk jeg en datter.
mama73 m/tre søte små Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg hadde en SA i uke 8, i desember 2007, og ble gravid igjen bare 2-3 uker etterpå, før jeg fikk tilbake mensen. Fikk beskjed av gynekolog at det bare var å kjøre på. Hun sa ettertrykkelig at det ikke var noen medisinske grunner til å vente en eller flere sykluser! Resultatet ble en velskapt gutt 9 mnd senere:-) Lykke til!
Erle79 Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg pleier vanligvis å ville vente litt (har hatt tre aborter og er ikke psykisk klar for ny abort rett etter den forrige), men denne gangen ble jeg faktisk gravid igjen på rappen etter aborten, selv om jeg forsøkte å vente... Og det ser faktisk ut til å gå bra denne gangen!
Øst Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 Hei. Hadde en MA i mars og tok det derfor rolig i en periode. Hadde SA i august, da var jeg kun 4 uker på vei. Ble gravid igjen uten å få mensen og er nå 8+5. Skal på første ultralyd i morgen siden jeg har mistet tidligere. Men ser at det er flere som blir gravid rett etter en SA så håper og trur at det går bra denne gangen:-) Lykke til.
Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 29. oktober 2009 #10 Skrevet 29. oktober 2009 hadde sa i mars. ble gravid i august
Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 29. oktober 2009 #11 Skrevet 29. oktober 2009 Ble gravid etter 2. pp. 1 pp bommet vi nok på EL.. 10+5 i dag. UL i morgen. Krysser fingrene..
snartmammatil2små Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 29. oktober 2009 Takk for mange svar! Kjenner jeg blir litt lettet og fyllt med håp når jeg leser at så mange "får det til" med en gang igjen. Lykke til alle sammen, og så håper jeg snart å kunne melde meg på igjen med en ny spire i magen!! Har sluttet å blø, så tror bare vi hopper i høyet jeg he he he......
Bianca83 Skrevet 29. oktober 2009 #13 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg hadde en tidlig SA i september (var bare 5 uker) og ble gravid igjen med en gang. Nå er jeg 6 uker på vei:-) Lykke til, håper det klaffer for deg!
2tettebabyer Skrevet 29. oktober 2009 #14 Skrevet 29. oktober 2009 jeg ble gravid igjen etter en mens :-) nå er jeg i tredje trimester og har 80 dager igjen... litt lei, for føler jo at jeg har vært gravid i snart ett år i og med at jeg mista første... lykke til i svangerskapet :-)
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 30. oktober 2009 #15 Skrevet 30. oktober 2009 Ja, bare å hoppe i høeyt så snart du ikke blør og ikke har vondt. Jeg mistet i slutten av juli, og begynte prøvingen med en gang etterpå. I slutten av september ble jeg gravid igjen.
smil :o) Skrevet 2. november 2009 #16 Skrevet 2. november 2009 Hei! Jeg hadde en spontanabort starten av september (fullgåtte 7 uker). Nå er jeg gravid i gjen... i min 5 uke. Er det lenge siden du hadde aborten? Jeg velger selv å være optimist når gjelder denne gangen. Etter aborten tenkte jeg som så at kroppen skyver bort det som ikke er helt i orden. Dersom dette skjer denne gangen også så prøver vi bare i gjen... ) Vi vil helst ha et barn som det ikke er noe galt med, derfor syns vi det er bar kroppen ordner opp selv.
snartmammatil2små Skrevet 3. november 2009 Forfatter #17 Skrevet 3. november 2009 Jeg mistet i uke 8 ca og det var den 21 oktober! Alt ordnet seg fort etterpå mtp at blødningene slutta fort og jeg ble i fin form igjen. Vi driver og prøver igjen nå, men aner ikke når jeg har/får eggløsning osv. Og hvordan regner man ut evt termin når man ikke vet første blødningsdag av siste mens? Kjenner jordmor/doktor sånn ca hvor langt man er kommet eller? Vet jo ikke når jeg skal bestille time hos doktor heller om jeg nå blir fort gravid igjen Hvor fort ble du gravid igjen da? Fikk du en mens først?
Yo&La+spire Skrevet 4. november 2009 #18 Skrevet 4. november 2009 Eg har hørt at man er ekstra fruktbar rett etter en SA/MA...Eg hadde en MA (uke 9) i juni, og 4 uker etter var eg gravid igjen;) Nå er eg 17 uker på vei:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå