piano♫ Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Lærerforeldre - to i tallet - og en helt fersk førsteklassing som allerede kjeder seg på skolen. Foreldresamtale; gutten har full kontroll på lærestoffet. Ja, egentlig mer enn det. Men han er innmari treig til å fargelegge (kommentar i norsk, engelsk OG matematikk). Han får ikke ekstraoppgaver fordi han bruker så lang tid på fargeleggingsoppgavene.... Hva er ungen mest tjent med? Foreldre som banker forsiktig i bordet og forklarer hva de forventer? Eller foreldre som jatter med enn så lenge og ser hvordan det hele utvikler seg? Vil nødig være besserwisser, men dette er altså en smule for dårlig...
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Trøkk alle ned i forma og bli ferdig med det.. : p hehe.. herregud.. Er fargeleggingen langtekkelig for han? Jeg husker med skrekk og gru fra egen skoletid at jeg kjede meg ihjel.. rett og slett fordi det var lite utfordringer.. bare langtekkelige, kjedelige og meningsløse oppgaver som føltes at var gitt bare for at man skulle oppholdes mens klokken tikket.. Jeg ble frustrert og mistet motivasjonen helt frem til gymnaset.. Jeg hadde sagt at jeg gav en lang faen i fargeleggingen om han ikke har særdeles stor interesse av å sitte å sose med det i timesvis.. Sannsynligvis er det bare frustrerende.. Gi han noe å gjøre som er LITT utfordrende i det minste.. De gleder seg jo til å starte på skolen fordi de forventer å lære noe også blir de bare sittende der oten å lære en dritt.. Det kan ta motet fra enhver.. Fargelegging er jo .. ja.. gi Odd Nerdrum eller en av Sand karene eller noe en plate med paint by numbers og se hva de sier.. Det blir på samme måte..
Gjest sug lut Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Så lenge du banker forsiktig så synes jeg du skal gjøre det. Ofte er det ikke nødvendig å banke heller. Andre ganger må du faktisk slå med slegge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå