Gå til innhold

er så drittlei den drittungen!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter her og stortuter nå, er så drittlei 9 åringen, og sliten av han og alt. Han hører aldri når han blir snakket til, klarer aldri rydde opp etter seg på noen måter før etter å ha blitt snakket til og irettesatt 40 ganger!! Og ikke da heller har han plukket opp alt eller ryddet, tørket tilstrekkelig. Kjenner jeg koker over nå, ikke har jeg særlig lang lunte heller værken nå eller vanligvis. Holder på å pusse opp huset nå, så alt "fritid" og energi går med til det. Skulle nesten ønske han fortalte på skolen at jeg kliper han, og at barnevernet bare kunne komme å hente han. Skulle ønske det var så enkelt. Jeg kunne godt tenke meg å kun hatt kvalitetstid med han annenhver helg eller noe. Uheldigvis bor pappaen hans langt unna, og har heller ikke muligheten å ha han, hverken helger eller på permanent basis.

Ungen har mest sannsynlig ADHD eller evt en annen diagnose. Han sover også altfor lite etter min mening. Får forhåpentligvis stilt en diagnose på han snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkar deg! Er ikke godt å ha det sånt. Du sier at du nesten skulle ønske bv kom og hentet han. Hva med å kontakte bv eller ressurshelsestasjon for å be om råd og ev. hjelp/avlastning?

Jeg kjenner noen som har avlastning for sitt barn en helg i mnd, det er enten barn med en diagnose eller hvor foreldre er alene om den daglige omsorgen. Alle er flinke og omsorgsfulle foreldre, men har en veldig slitsom hverdag.

Kan du lage en oversikt over hvilke plikter han har hjemme og ev. "premiering". Har sett sånt system på nanny programmer og de virker jo ofte. Slik at han vet akkurat hva han skal gjøre og du slipper å mase om hver minste lille ting. Premier kan være å fortjene tid på pc/spill/ et eller annet gøy dere gjør sammen. Du kjenner han best og vet hva som kanskje kunne fungere der.

Lykke til.

Skrevet

Har asvlastning til han 1 helg pr mnd.

Har forsøkt med belønningssystemer, fikk ingenting til å fungere, var tydeligvis ikke motivasjon nok. Han fikk da ukelønn etter hva han gjorde, men når det ble ingen ukelønn i et par uker gikk han lei.

Hadde jeg bare hatt overskudd til å tenke ut noe annet...

HI

Skrevet

oioi, dette høres ikke helt bra ut. Jeg skjønner at du har det tøft og er sliten, men hvis du føler det sånn kan du være sikker på at ungen ikke har det bra heller. Har selv vokst opp med sliten alenemamma og har hatt det vanskelig i mange år p.g.a. at jeg alltid fikk negativ respons og ikke positiv (hun mente at jeg ikke hjalp nok til osv.)

Det er superviktig med positiv repons!! Da snakker jeg ikke ukelønn men "tusen takk" "så flink du er" o.l. Hvis han gjør et forsøk så ros ham istedenfor å irritere deg over at det ikke er bra nok. Han skal vite at du er glad i ham!

Jeg vet ikke hvordan du er som mor, men jeg sier hva jeg synes er viktig og hva jeg selv savnet i min oppvekst. Husk at du er mor og han er fremdeles et barn.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...