Curious74♥1jente&2gutter♥ Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Hvor mye sodd ville dere anbefalt til 30personer? Og hvor mye poteter?
Curious74♥1jente&2gutter♥ Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #2 Skrevet 27. oktober 2009 ingen som kan hjelpe? Skal ha dåp i helga, og sliter med å finne ut ca hvor mye jeg skal handle inn. Anyone?
Sjokoladefrik Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Hurra for tradisjonskost!!! Mener å huske at vi regnet ca 3 personer pr 2liters bøtte med sodd. Da kjøpte vi ekstra soddboller i tillegg. Men potet husker jeg ikke, 3 pr pers kanskje? Aner ikke hvor mye det blir i kg.
Pusur_mor Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Tror kokker regner 7,5 dl pr voksen og en halv liter pr barn. Er det vi har gått ut fra. Kommer litt an på hvor mye familien er vant til å spise, men bedre at det blir for mye enn for lite. Blir som oftest igjen mest "sø", men det kan fryses på nytt og brukes til grønnsaksupper. Soddet kan også fryses på nytt etterpå. I tillegg kjøpte vi store poser med ferdig kutta gulrøtter. Lykke til med dåp i helga ;-)
TøffiTrynet☠ Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Spesiellt? Helt vanlig her i Trøndelag hvertfall... Og jeg har også fått det servert i dåp i Oslo... Sodd er Trøndersk festmat! Og aller best hjemmelaget...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå