signe maten Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Skal i slutten av november lage en treretters til mine beste venninner. Vi blir fire stykker. Vi er matglade jenter alle sammen. Og nå trenger jeg litt inspirasjon. Hva liker du? Gjerne forrett, hovedrett og dessert. Eller en av delene. Hva er det beste du vet?
Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Fire stjernes middag halv åtte på TVNorge akkurat nå :-D
Jenny-penny Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 jeg bare elsker scampi! Så det er min faoritt forrett, 3-4 marinerte scampi på en liten salatseng med sweetchili saus rundt. Hovedrett synes jeg ofte er vanskelig, men svinindrefilet surret i bacon med stekt sopp og poteter(ris ved siden av Creme bruleet, sjokoladefondant eller varme bær på vaniljeis?
lillemirakel!! Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 ååå det er så mye godt! jeg er veldig glad i avokado med litt rømme, rødløk og russisk kaviar oppi steinhullet( litt 80`talls men ååå så godt eller enkel tomatbruschetta eller marinerte scampi med honning- og balsamicomarinade hovedrett: tunfiskfilet med søtpotetmos , spinat og couscous med sitron, nammmmm helstekt indrefilet dessert: Panna cotta, enkelt og gooodt Creme brulee, min favoritt!! namminamm nå ble jeg sulten:-) søk på nettet. på apertif.no, mye inspirasjon der!
Tommage♀♂ Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg hadde det på bursdagen min for en god uke siden! Var VELDIG gøy faktisk=) Hadde mandelpotetsupe med bacon og (hjemmelagede) krutonger som forrett Indrefilet av svin med hasselbackpotet, grønnsaker og løkstuing/saus (smør, stekt løk, salt og pepper, og kremfløte + kraft fra kjøttet) som hovedrett Sjokoladefondant med is som dessert. I tillegg gikk jeg på polet med menyen, og fikk vin som passet perfekt til maten! Nam! Hadde velkomstdrikk også, en god en;)
cherry coke Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Kamskjell til forrett Steinbit med pesto pg spekeskinke til hovedrett Tiramisu til dessert med en god dessertvin til=)
Himmel og hav Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg ville ha laget forrett: sesampanert laks på salat med en asiatiskinspirert vinaigrette Hovedrett: Kyllingfilet fylt med et eller annet godt...eller noe med kalv... Dessert: pannacotta med bringebærcoulis og ristede mandelflak
signe maten Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. oktober 2009 Takk for mange gode forslag jenter Det er så mye god mat der ute - men ofte så ender jeg opp å safe med indrefilet - det er jeg god på og vet slår an. Men tenkte jeg skulle prøve noe nytt denne gangen da Ganske sikker på at det blir en eller annen for bruschetta til forrett. Og kanskje steinbit med pesto og spekeskinke - det høres veldig godt ut. Og steinbit er jo unektelig veeeeeldig godt Dessert er så vanskelig å atte. Jeg kommer nok ikke til å bestemme den før dagen før - der er jeg litt vinglepetter
erteposen + 4 Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 Kamskjell med pancetta rundt på en salat seng med sitron og balsamico dressing. Ishavsrøye med mandelsaus og sesongens grønnsaker. Sjokoladefondant med bringebærcoli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå