Gå til innhold

Noen som har bestemt seg for NEI


bonatoti

Anbefalte innlegg

Hei dere nå trenger jeg å høre litt fra dere...

 

Etter mye om og men begynte jeg å gråte på legekontoret idag når jeg fikk beskjed om å ta ett valg på om jeg skulle ta den nye vaksinen mot svineinfluensa eller ikke... Jeg gråt for jeg var i så dilemma og visste ikke hva jeg skulle gjøre...

 

Jeg syns det er vanskelig for det står ingenting noen steder om gravide kvinner som har hatt det og klart seg helt fint! Noen som kjenner noen?

 

Etter mye om og men bestemte jeg meg for å IKKE ta den. Jeg klarer ikke å gjøre det... for babyens skyld. Den er utprøvd altfor lite.. Jeg tar sikte på å holde meg på bena og komme meg gjennom influensaen hvis jeg får den..

 

NOEN andre som har bestemt seg for å ikke ta den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er av samme oppfatning som deg. Synes den er for lite utprøvd og når man kanskje må ta to doser med disse stoffene som vi egentlig ikke skal ha i oss blir jeg skeptisk. Pluss at kun 70% av de som tar vakinen faktisk blir immune. Jeg kjenner to gravide som har hatt svineinfluensa, begge to gikk det kjempe fint med. Hun ene visste ikke engang at det var svineinfluensa før hun testet seg så hun fikk den "milde" varianten av influensaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg overhode ikke tar sjansen på å la være. Har vært svært syk nå siden fredagen og har vært livredd. Fordi sykdommen først virket harmløs, men har nå satt seg i lungene og jeg har hatt vansker med å puste i hele dag. Skal til legen i morgen om det ikke er bedre og tenker at det kan/kunne gått mye verre.

 

Tar uansett vaksinen når jeg frisk nok igjen. Da er også babyen beskyttet mest mulig når den blir født. Når gravide står øverst blant prioriterte om å få ta vaksinen fordi vi har nedsatt imunforsvar og viruset herjer direkte i lungene, tar jeg rett og slett ikke risikoen for å havne i respirator e.l.

 

Jeg har også grått i dag, disse hormonene, men mest over å bli alvorlig syk. Tenker på den 9 år gamle jenta som døde i går. Har selv en datter på 9 med astma. Tanken på miste henne nå eller gjøre henne morløs er bare ikke til å holde ut å tenke på.

 

Jeg forstår ikke helt hun nybakte mammaen som døde tre uker etter fødsel, men ble smittet mens hun var gravid. Da må hun ha vært syk ganske lenge av influensaen?

 

Jaja, man må få gjøre som man vil med sin egen kropp og babyen der inne. Bare mine tanker rundt det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legekontoret ringte meg å for å be meg om å ta den... jeg er ennå usikker, men må bestemme meg innen ett par dager... men jeg hadde tatt den hadde jeg ikke vært gravid, fordi jeg har astma... får kraftig astmabronkitt hver gang jeg bare er litt forkjøla... men hva synes den lille i magen om det? hmm.. dette er IKKE lett.. kjenner det tærer på nå ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig bestemt meg for ikke å ta den. Tør ikke... Av de gravide som har blitt alvorlig syke, har alle vært i 3.trimester. Så jeg tenkte å se an når jeg nærmer meg det. Da er jo nesten hele Norge vaksinerte og sjansen for å bli smittet minimal. Så vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Når helsedirektoratet går ut og anbefaler det, så stoler jeg på det. Der sitter det mennesker med mye mer peiling på dette med vaksinering enn oss. Dessuten er det ikke bare oss selv/baby dette gjelder, men også menneskene rundt oss. Om vi ikke er vaksinert, kan det gå veldig fint med oss, men vi vil være smittekilder for mange andre. Det er mange der ute med kroniske sykdommer/lidelser som ikke vil tåle en slik influensa. Så jeg føler det som en samfunnsansvar å vaksinere seg!

 

Kjør på å ta en stikk for allmenheten!

Hilsen Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å ta den. Det er mye hysteri ute og går, og jeg syns det er vel så ille som selve influensaen. Aldri før har gravide blitt anbefalt å vaksinere seg, tvert imot. Den lille i magen er altfor sårbar for andre vaksiner, og når jeg hører om bivirkningene av denne vaksinen så høres det ut som kraftig kost. Og som tidligere nevnt her er den altfor lite utprøvd, og slettes ikke på gravide. Skal jeg ta den blir det kun for å gi bebisen antistoffer, ikke lenge før termin.

 

Nå har jo flere gravide hatt influensa og klart seg helt fint. Har du ingen andre underliggende sykdommer, men et normalt godt immunforsvar tror jeg det skal gå helt fint med både deg og bebisen gjennom en influensa. Få tak i tamiflu/ relenza hvis du merker symptomer.

 

 

Lyse og fine tanker til alle!! *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har peiling har vurdert at risikoen for å bli alvorlig syk eller dø av sykdommen til å være større en at babyen tar skade av vaksinen..

 

Jeg har tatt vaksinen og kjenner at jeg slapper av med det nå. Slipper å tenke på smitte og alvorlig sykdom, i tillegg var det veldig godt å ha bestemt seg.

 

På pandemi sto det veldig grundig om alle stoffene i vaksinen, kan ikke se noe babyen kan ta skade av.

 

Men forstår dere som er i tvil, eg var på legekontoret flere ganger før jeg klarte ta vaksinen, en blir så urolig når mange har meninger som går i mot helsemyndighetenes anbefalinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksine er tryggere enn å ikke ta vaksine.

 

Selv om ikke denne vaksinen er veldig utprøvd (det er aldri vaksiner mot influensa fordi man nødvendigvis må lage den kjapt), er konseptet vaksine utprøvd på millioner av mennesker.

 

Vaksiner er enkelt fortalt bare sykdommen i svak form, stappet i en sprøyte med noen e-stoffer. Samme metode hver gang. Hvis du ser på maten du spiser får du i deg mye verre ting hver eneste dag.

 

Det som derimot er bevist utrygt er å ikke vaksinere seg. Mange gravide og da også nurkene deres, har desverre omkommet pga. svineinfluensa verden over. Vi er heldige som har et helsesvesen som har kompetanse og penger til å hindre unødvendige dødsfall.

 

Vaksinemotstandere har i det siste vokst seg til en relativt stor gruppe i USA . Det har resultert i en masse dødsfall og syke barn. se:

 

http://www.jennymccarthybodycount.com/Jenny_McCarthy_Body_Count/Home.html

 

Hilsen

 

Vaksinert som sover godt om natta. Flere uker etter vaksinasjonen sparker nurket som bare det og han så frisk og rask ut på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ikke ta den.

satser på at jeg klarer meg uten...

har mistet en gutt i dødfødsel i uke 31 før, så jeg tørr ikke å ta vaksina.

har lest at det er 4 stk som har mista babyene sine etter vaksinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...