Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 ... 750.000 kr i året. Har noen få 100.000 i egenkapital. Vært i banken og søkt om lån. Fikk tilbud om 1.700.000 max. Er ikke det litt gnient av banken? Eller?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Hørest gnient ut. Her gir de som regel årslønn x 3 Prøv en ny bank. Vet om flere med samme lønn som får mye mer i lån.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Nei det synes jeg i grunnen ikke for bankene er veldig strenge for tiden. Vi tjener tilsammen ca. 550 000 og vi har ca. 300 000 i egenkapital, fikk bare 1 million i lån maks.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Oi Vi tjener ca 700 000 tilsammen og har boliglån på 3.2 mill
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 ...Men hadde egenkapital på 2 mill, mulig det hjalp litt
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Dere som har fått litt mer i lån, hvilken bank har dere. Jeg vet om fler som har fått mer enn det vi har, så det kan ikke være helt umulig.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Synes det høres ganske gnient ut ja. Vi har ca 750 000 kr og har 1,8 mill i huslån. Men det er pga pant og slikt, vi hadde vel kunne fått noe mer, men pga annen gjeld, ble det begrenset til 1,8 mill.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #8 Skrevet 27. oktober 2009 spørs hvor mange barn dere har og annen gjeld ?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 Trodde lånebeløpet var knyttet opp til inntekt OG egenkapital. De fleste krever jo at man har lån på max 80 % av verdien. Mulig hvis dere skaffer kausjonist i tillegg at dere kan få høyere lån. Vi har ca 850` i året og ca 1,3 i lån når vi fikk det innvilget. Hadde da 350`i egenkapital(skandiabanken). Hadde absolutt hatt råd til høyere lån for å si det slik, men hadde ikke mer egenkapital på det tidspunktet.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #10 Skrevet 27. oktober 2009 Bankene forventer en enorm renteoppgang. Det er ikke usannsynlig at vi får et rentenivå på godt over 10% i en lengre periode. Det vil før eller senere komme en enorm inflasjon. Bankene operer nå med en veldig stor rentegaranti ved beregning av lån. Samt at mange sin likviditet er å regne som temmelig lav, da arbeidsledigheten er på vei opp. Renta er den som endrer seg rasket, lønninnger og arbeidsplasser så vel som boligpriser er senere i vendingen og en må klare å betjene lånet også når renta snur.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #11 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har 950.000 til sammen og fikk tilbud om 4.800.000 i lån. Jeg syns det var utrolig mye og hadde aldri turd å ta opp så mye.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #12 Skrevet 27. oktober 2009 Vi tjener bare 650.000,- og har 2,2 mill i gjeld. Men boligen har en verdi på over 3 mill så de har plety av sikkerhet. Er som regel det de ser på, de må være sikre på å få pengene sine tilbake om dere misligholder lånet.. Synes likevel det var lite da, så prøv i andre banker. Vi bruker Sparebanken Sør og de er veldig ok.
LinnisR83 Skrevet 27. oktober 2009 #13 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har 4.4mill i gjeld, og tjener mellom 1,2 - 1,5mill i året. Enda så fikk vi billån om vi ville ha.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #14 Skrevet 27. oktober 2009 vi har boliglån på 2.5, pluss 300tusen på bil/hage-lån... og ca 750 i året
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #15 Skrevet 27. oktober 2009 Vi tjener 800 000. 1 mill i egenkapital. Fikk lån på 3,1 mill Prøv en annen bank.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #16 Skrevet 27. oktober 2009 jeg har 400 000 i året, boliglån på 1,350 og studielån på 250 000. Er aleneforsørger.
Angelito Skrevet 27. oktober 2009 #17 Skrevet 27. oktober 2009 Hva dere kan få i lån avhenger ikke bare av inntekt men også gjeld og utgifter dere sitter med. Selv om 2.5 til 3 ganger inntekt er en standard hos mange banker ser de jo på betalingsevnen deres totalt.. Så om dette er gnient eller ikke avhenger jo av hva dere har i gjeld og utgifter.. Det er jo bare å shoppe litt rundt, sjekk med flere banker, og lurer dere på hvorfor dere ikke får mer så spør banken om hvorfor.. Har dere kausjonister/ medlånere etc kan dette også påvirke lånesummen. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå