Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Faren min er alkoholiker og sliter veeldig psykisk, han skal legges inn nå i løpet av desember på en psykiatrisk avdeling (vært lagt inn mange gange før pga han alkohol missbruk) Snakket med han idag og da fortalte han meg at han hadde vært i butikken igår tidelig og tok drosje til butikken (var edru da) Når han skulle ut av drosjen når han var hjemme igjen så falt han sammen og besvimte, drosjen ringte ambulansen og han ble lagt inn. Han er skrevet ut igjen og testene de tok av han var fine. Han fortalte også at huset han leier skal selges (han bor 40 min unna meg) og han måtte flytte før 23 Desember. Pappa bodde hos oss i det forrige huset våres men ble lagt inn og vi flyttet til et annet hus. Det funket fint i begynnelsen men tilslutt så begynnte han å drikke og låste seg inne, han isolerer seg når han drikker så barna så han aldri beruset. Han var så langt nede i dag når jeg snakket med han og han er så ensom, han spurte om han kunne leie nede i kjelleren våres, der nede er alt utenom kjøkken, huff jeg vil jo så gjerne hjelpe pappaen min og vil ikke at han skal være ensom, er så redd at han tar livet sitt snart. Samboern min vet ikke helt hva vi skal gjøre for han husker hvordan det gikk sist gang, og jeg skjønner han veldig godt og at det ikke er så veldig behaglig å ha svigerfaren sin her. Mine svigerforeldre sier at hvis vi lar han flytte inn igjen så kommer de til å melde oss til barnevernet. Er så forvirret og fortvilet, vet ikke hva jeg skal gjøre vil så gjerne hjelpe pappaen min men lar selfølgelig min egen familie komme først men så har jeg da i tilegg svigerforeldrene mine som truer meg med barnevernet Hva i alle dager skal jeg gjøre??
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Selv om det er tøft så må du sette familien din først og tror du det vil være lurt å la en alkoholiker bo i samme hus, og dele kjøkken etc, som dine barn?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Er han periode drikker? Eller er det hele tiden? Har selv familie som er alkoholikere, og jeg hadde aldri tatt dem hjem til meg. Av hensyn til meg selv og min egen familie. Jeg ville heller hjulpet han med å finne en leilighet i nærheten av dere, Ikke sikkert at noen vil leie ut til han, men er verdt å prøve, hvertfall om du er villig til å ha ansvar for betalinger etc. Hva en husvert er trggest med.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Nei jeg vet at det ikke er lurt, men er bare så hardt når det er faren min, jeg har passet på han hele livet. Og jeg vet at jeg aldri hadde tilgitt meg selv om han hadde tatt livet sitt, jeg vil jo ikke stenge han ute. Huff det er så frustrerende. Ikke for å forsvare pappa men han drikker aldri så noen ser det så han har aldri vært beruset rundt ungene for da har han som sagt holdt seg unna, men vet at det ikke gjør saken bedre for ungene kommer sikkert til å lure på hvorfor morfar ikke åpner døra. Huff mannen er jo bare 45 år og har hele livet forann seg
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Er det ikke mulig å sette inn en liten hybelkomfyr, og ett lite kjøleskap der nede til han da?
Gjest Tale30 Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg forstår deg veldig godt. Som du sier, du har alltid passet på ham. Barn av alkoholikere har ofte verdens største skyldfølelse i forhold til problemet. Jeg syns i alle fall at svigerforeldrene dine virker veldig kalde og det høres ut som om at de har manglende empati. Greit at de mener at det er feil at dere skal la ham bo der, men det må da være måte på.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #8 Skrevet 27. oktober 2009 Jo det er en mulighet, men vi har vakserommet nede i kjelleren og når han drikker så låser han seg da som sagt inne og så lenge vi vet at han har nøkkel så blokkerer han døra, det gjorde han ihvertfall i sin tidligere leilighet men kan være at han ikke gjør det hos oss fordi han vet at vi MÅ inn dit for å vaske klær. Men som sagt så truer da svigers med å melde meg til barnevernet om jeg/vi lar han flytte inn. HI
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 Hva med å hjelpe han med å skaffe han en kommunal leilighet?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #10 Skrevet 27. oktober 2009 Hvordan går man frem for å få ordnet kommunal leilighet da? HI
Gjest Tale30 Skrevet 27. oktober 2009 #11 Skrevet 27. oktober 2009 Du kan jo høre med svigerforeldrene dine om de kan trekke i noen tråder kanskje. Familie er familie, man bør kunne hjelpe hverandre. De kan ikke bare sitte der og skrike barnevern uten å løfte en fnger selv. Jeg syns på bakgrunn av det du forteller at han gjorde sist han bodde hos dere at du skal kunne si til ham at det ikke går denne gangen pga tidligere erfaringer. Alkoholikeren har faktisk skylden selv og han må se sin egen rolle opp i det hele. Men jeg forstår at dette er fryktelig vanskelig å skulle si til sin egen far.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #12 Skrevet 27. oktober 2009 Ta kotakt med kommunen du bor i. De fleste kommuner har kommunale leiligheter og omsorgsboliger til de som er litt svakere stilt. Be dem hjelpe deg å finne en leilighet til din far
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #13 Skrevet 27. oktober 2009 Tror neppe at svigerforeldrene mine vil hjelpe pappa på noen som helst måte, de kan ikke fordra han
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #14 Skrevet 27. oktober 2009 Virkelig kjipe svigerforeldrer må jeg si. Greit at faren din er alkoholiker, men han er også et menneske. Og han trenger hjelp. Ta kontakt med kommunen din, fortell dem om det med faren din. Se om ikke dem kan hjelpe han med en leilighet. Du må begynne så tidlig som mulig, for det er som oftes kø på slike leiligheter.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #15 Skrevet 27. oktober 2009 Tusen takk for svar alle sammen Dere er kjempe søte som svarer på innlegget mitt. Skal ringe kommunen og høre med de i morgen. Tusen takk HI
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #16 Skrevet 27. oktober 2009 Svigerforeldrene dine virker som noen jævla drittsekker!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #17 Skrevet 27. oktober 2009 Har hørt om periodedranker, men hva er en periode drikker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå