Gå til innhold

Emmaljunga mondial, edge ELLER smart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står da altså mellom disse 3. Dere som har en av disse vognene, eller har prøvd flere, hva synes dere om vognen...

..SOM SPORTSVOGN? Ser den bra ut? Lett å håndtere? Leste en kommentar der noen syntes Smart vognen ble vanskelig å håndtere..

..PÅ VINTERFØRE OG I TERRENG? Da tenker jeg både som bagvogn og sportsvogn.

Jeg trenger en god og robust vogn som tåler det sure, kalde været på Vestlandet. Vil bli brukt en del i terreng, så er viktig at vognen ikke byr på problemer der. Vet alle disse vognene er tunge, det er ikke så farlig. Får se på det som ekstra mosjon :)

Andre positive/negative erfaring? Setter stor pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en av disse til førstemann, og skal absolutt ikke ha det til nr. to. De er tunge, vanskelige å få ut og inn av bilen, og rett og slett mye mer mas enn nødvendig. Denne gangen har jeg gått for en Emmaljunga City Cross, også skal jeg ha en Quadrolift inni.

M jo bare få sagt at jeg hadde bestemt meg for en av de tre du står mellom, men etter nøye tenking og litt fram og tilbake ble det som det ble. De ringte fra butikken i dag og sa at den er klar for henting! Litt rart, for jeg bestillte de med levering i desember... Det er fortsatt oktober, så vidt jeg vet, så 2 mnd for tidlig syns jeg var litt rart....... Ja, ja. Får vel hente den en dag.

Skrevet

Har emmaljunga duo edge kjempe fornøyd med den, mange brae finesser (stor bagdel med lufting, netting innebygd i kalesjen, ikke for brei mellom hjulene, justerbart håndtak, bytter bare til sittedelen, kan brukes begge veier, har emmaljunga bilsete med feste til å sette på vognen slik at vi slipper å vekke barnet når vi skal ut og inn av bilen).

Skrevet

Jeg bor i Bergen, og har gått MYYYE på hundeluftetur med vår Emmaljunga Smart Duo, er knallfornøyd!

De to tingene jeg har tenkt var litt dumt er kun "kosmetiske" - den modellen som er dyrere har en stilig fotpose på sportsvogndelen, det har ikke Smart'en. Der bare forlenger man bag-posen, liksom, og det ser litt nullt ut. :)

Det andre er at den dyrere modellen har vuggefunksjon på bagdelen, det hadde jo også vært kjekt av og til. :)

Jeg har ikke reagert på at den er vanskelig å håndtere, heller ikke at den er vanskelig å få inn og ut av bil. Den er jo stor og litt tung, men jeg valgte den pga (som du også sier) jeg ville ha en robust vogn som tåler vær og litt ulendt terreng, og lange turer! Så jeg var villig til å fire en del på str og vekt. :)

Ellers så har jeg jo ikke forsøkt noe særlig annet så jeg har gjerne ikke sammenligningsgrunnlag, men vi er i hvert fall veldig nøgd begge to, både faren og jeg! Ingen klager fra oss. En god vogn som var rimelig i innkjøp. :)

Hvis jeg skulle kjøpt nå så hadde jeg nok gått for den litt mer fancy'e, men det er kun pga "jåleri", haha...de to småtingene jeg nevnte i sted, som ikke er nødvendige overhodet egentlig. :) Det, pluss at vi har litt bedre råd nå. :)

Lykke til med å bestemme deg!

Skrevet

Fru Tekopp: Hvilken vogn var det du hadde da? Du skriver at den var tung og vanskelig å få ut og inn av bilen som det eneste negative om vognen. Ellers var den god da eller? At den er tung og litt mye pes gjør ikke så mye (håper jeg fortsatt mener det samme etter å ha prøvd den ut selv).

Abracadabra: Her blir det også mye hundelufteturer sammen med vogn, og ikke minst lange turer, en del i terreng. At du synes vognen fungerer bra på det området er godt å høre :) Den modelen du nevner som er dyrere, er dette Edge'n eller Mondial? Jeg er ganske kresen når det kommer til hvordan vognen er utseendemessig også, så en stilig fotpose på sportsvogndelen kan være avgjørende for meg. Fint du sa det :)

Takk for svar alle 3 :)

Skrevet

Jeg har Edge, og synes den er flott, men må innrømme at jeg ikke har brukt sportsdelen så mye ettersom jeg har kjøpt en trille som er mye lettere å få med seg. Men bagdelen var genial. Det er gull verdt med justerbart handtak for meg og mann som er veldig forskjellig i høyde, og jeg ville absolutt valgt sportsunderstell fordi det er mest praktisk, og det tror jeg ikke du får på mondial?? Det er veldig greit å kunne snu sittevei underveis på turen, spesielt når sportsdelen tas i bruk. Og innebygd myggnett som du kun får på edgen er genialt. Kan glides av oppe, slik at du får lett tilgang dersom lillebabyen mister smokken så blir det ikke så mye styr.

I terreng er den super, har ikke trillet så mye i snø ettersom det ikke var så mye av det der vi bodde, men det lille jeg prøvde gikk veldig fint.

Såh jeg ville valgt Edge en gang til!

Skrevet

Jeg har en Emmaljunga duo EDGE, og jeg er kjempefornøyd. Jeg har ikke erfaring med de andre, så det blir ingen sammenligning.

Vi valgte classic-understell, som har handlekurv i metall, og det er jeg kjempefornøyd med. Har hørt at kurven på sportsunderstellet kan begynne å "sagge" litt etterhvert, den er visst i tøy. Det justerbare håndtaket (ikke teleskop) er fantastisk og stødig!! Det var viktig for meg fordi jeg leste i barnevogntester om justerbare/teleskop/vendbare håndtak som ikke holdt f.eks når man drar vogna opp noen trappetrinn. Livsfarlig!

Bagdelen er stor og god, og lun. Kalesjen er flott, og integrert myggnetting er genialt!! (Det er barnehagen enig i, de bruker den fremdeles daglig nå i slutten av oktober... Hehe.) Regntrekket er supert! Det er vuggefunksjon på bagen, hvilket jeg ikke har brukt altfor ofte, men det var nå litt artig likevel. Jeg liker detaljer. Det er ikke "håndtak" (eller hva det heter, i tøy) på denne, så det går ikke å bære barnet rundt i bagen, men det har jeg nå heller aldri hatt bruk for. Det hadde egentlig bagen vært for tung til. Tror mondial har disse håndtakene.

Sportsdelen er fantastisk stødig og har god plass. Det er uvurderlig at barnet kan sitte vendt både mot deg og fra deg, dette var avgjørende for vårt vognvalg!

Vogna er kjempegod på snø, det er min mening. Den er jo ganske tung, så man kommer fram. Bare en gang i løpet av vinteren måtte jeg snu og gå hjem, da var det EN meter høye brøytekanter å komme seg over... Hehe...

Alt i alt er jeg kjempefornøyd! Junior er nå 15 mndr og har vogna i barnehagen. Jeg har bare en vogn, og drar vogna med meg hjem i helgene, og av og til utenom også. Den er selvfølgelig litt tung, men ikke verre enn at jeg klarer å buksere den inn og ut av bilen alene. Kjempegod sovevogn, med god plass til pose, dyne, lammeskinn etc.

Lykke til med valget!

Skrevet

Kjekt å høre at dere er fornøyd med Edge'en deres! Må innrømme jeg er enda mer usikker på hvilken vogn jeg skal velge nå, både Edge og Mondial er jo så teknisk like! Er det i hele tatt noe forskjell utenom utseendemessig (begge har innebygs mygnett og vuggefunksjon, er vendbar og kan fåes med sportsunderstell)? Mondialen skal se litt mer eksklusiv ut, men ellers så kan jeg ikke si jeg har funnet noe særlig forskjell.. Ikke mange erfaringer fra de med Mondial, men i og med at de er så like så regner jeg med at de med Mondial er like fornøyde med dere :)

Får vel nesten avgjør dette ved å ta en tur til butikken og se hvilken vogn som roper mest på meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...