Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Nå er det et skikkelig rødt bitemerke på armen hans, men det ser ikke ut som det har blitt hull. Han blør ikke, og de sa ikke noe om at det hadde blødd i barnehagen. Noen steder er det liksom litt blankt, så jeg ble usikker på om en lege bør se på det likevel? Jeg regner med han ble bitt gjennom klærne. Hva hadde dere gjort? Han har fulgt det vanlige vaksinasjonsprogrammet hvis det har noe å si..
alvis Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Gutten vår blev bitt av samme jente i barnehagen flere ganger. To ganger blev det hul i huden og hadde blødde. En av gangene var det på i ansiktet og han har fortsatt arr ( han er 4 år nå). Den gangen han blev bitt til blods ringte jeg lege å spurte om han bør få antibiotika eller noe. Da sa legen at så lenge det er vasket med Pyrisept eller Klorhexidin ( det hadde de gjort i barnehagen) så trengte han ikke antibiotika. Små barn har visst ikke så mye bakterier i munnen som voksne iflg legen. Vi skulle bare ta kontakt hvis det blev betent. Så så lenge det ikke er hull på huden trenger du ikke oppsøke lege.
Mammaen til Isak Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg tenker at lege ikke er nødvendig om det ikke er hull, da hadde jeg forhørt meg. Men om DU er usikker og trenger en bekreftelse, så ringer du )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå