Gå til innhold

Til dere som sliter med hvilken vogn dere skal velge...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare få anbefale Brio Happy Duo med Teleskop Light understell. Har nå hatt 3 forskjellige vogner og er endelig kjempefornøyd :)

Den er superlett å løfte inn og ut av bil og tar liten plass i bagasjerommet i tillegg til at den er god på all slags føre. På shopping er den enkel å manøvrere mellom butikkreolene og ellers er det bare et pluss at den er så pen å se til :) Bag og sportsdel er lett å klikke av og på understellet

Anbefales på det varmeste :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra!

Endelig noen med detaljert beskrivelse av hvorfor man skal velge en vogn :)

Og når det er nr 3 er du jo erfaren vognkjøper :P

Håper på flere innlegg for å se om folk er enige eller uenige :P

Men nå skal jeg søke på vogna og lese om den x)

Skrevet

Anbefaler deg å gå inn på barnevognguiden.no for å lese om de forskjellige vognene. Der finner du masse info om dem i tillegg til forskjellige bruker-erfaringer.

HI

Skrevet

kommentarer:

Men bagen er ikke like stor som simo sin, sittedelen er derimot lang, men kalesjen er ganske liten så ungen min stanget oppi kalesjen før han passerte 90cm...

stemmer dette da? Skjønte jeg det rett, at bagen ikke er lang nok til at ungen ikke får ligge etter en stund?

Skrevet

jeg har sett utrolig mye på vogner, er ikke så lett, alltid noe dumt som gjør at jeg tenker at den ikke er god nok :P

Skrevet

Jeg skal ha Brio Kombi.

Dette er en stor og stødig vogn som er godt egnet på all slags føre. Viktig for meg som bor litt på landet hvor det ikke alltid er like godt brøytet. Lufthjul er også veldig viktig med tanke på grusveier.

Jeg skal ikke ha vogna mye inn og ut av bilen, og da er ikke vekta så nøye. Skal heller ikke være mye i byen og da er det helt ok at det ikke er svingbare hjul.

Velger kombi og ikke Duo pga jeg synes det er greit å bare kunne bære med meg bagen inn dit jeg skal. Vet det bare er å klikke av og på duo, men liker likevel best kombi :-)

Det er viktig å velge vogn som passer etter ditt behov og ikke etter hvilken vogn de fleste andre velger! Når alt kommer til alt så er det jo du som skal trille denne vogna :-)

Skrevet

Bagen til Brio Happy er litt kortere enn f.eks Simo sin, omtrent 5 cm kortere. Men nå er sønnen min 5 mnd og han er helt normal i både lengde og vekt og han har fortsatt god plass i bagen. Regner med han kan bruke den til udpå nyåret. Som oftest er det ikke plassen i bagen som gjør at folk bytter over til sportsdelen, det er rett og slett det at babyen ikke vil ligge lenger, den vil opp og se :)

Når det kommer til sportsdelen til Brio happy har jeg ikke prøvd den,men har ei venninne som hadde sin 3 år gamle datter i den nylig og hun fikk god plass.

Men når det gjelder vogner er alt smak og behag. Man kan uansett ikke få ALT man ønsker seg i en vogn (selv om jeg nå føler jeg har fått det i Happyen) ;) Siden jeg har prøvd Simo kombi noen mnd nå før jeg bytta over til Brio Happy,så må jeg si at Simoen har veldig god plass og den er STOR. Dette merker man veldig godt på vekta da den er STEINtung å løfte inn og ut av bil og i tillegg tar omtrent hele bagasjerommet i vår nokså store stasjonsvogn.

Så til deg Eva Annie ~~April 2010~~, hvis du vil ha en vogn med stor og god plass så anbefaler jeg Simo eller Emmaljunga,men de er begge kjempetunge. Personlig så anbefaler jeg,som jeg skrev, Brio Happy, fordi den har god nok plass (og nå bruker jeg jo vinterpose i tillegg til gutten min) i tillegg til at den er superlett :)

HI

Skrevet

Til deg Anonym som skal velge Brio Kombi : Sikkert en kjempekjekk vogn dette også,men liker personlig mye bedre utseendet på Brio Happy Duo. Og da du nevnte at den er enkel å ta med seg da man bare kan ta ut av bagen så er også Happy sin bag veldig lett å ta med seg da det er bærehåndtak i den som kan tas av og på etter ønske :)

Men det er som du sier...hver sine behov og ønsker :) Jeg ville bare anbefale Happyen fordi jeg er så kjempefornøyd med den selv :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...