Gjest mammaitvil Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Er lærer selv og jobber meg halvt i hjel føler jeg.. jobber 100% og er kontaktlærer.. noe må gjøres, enten gå ned til f.eks 70% stilling eller få meg en annen jobb..lurer litt på å jobbe i barnehage.. slipper hvertfall å ta med seg masse jobb hjem hver kveld og helg.. Hvor stor stilling har du? Har du f.eks 70-80%, føler du at du får gjort det du skal da uten å slite deg ut..?
Jojo x3 Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg er lærer og jobber 80%, er også kontaktlærer. Føler likevel at jeg ikke får gjort alt jeg skulle og burde gjort. Har alltid noe å forberede/rette/jobbe med likevel. Håper jeg får gå ned til 60% neste år.....hvis vi har økonomi til det da. Skulle også ønske at jeg av og til kunne ha helt fri på kvelden eller i helgen samtidig som jeg er veldig glad i jobben og elevene mine.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Hei! Kjenner meg igjen i situasjonene deres. Jeg jobber 60 % som driver av et firma, og tenkte jeg skulle ta litt lærerjobb på siden da det er det jeg er utdannet som. Jobber nå 50 % som lærer i tillegg, og angrer på at jeg tok den jobben på si. Når man jobber som lærer har man alltid noe i tankene og ting man skulle gjort, enten bedre eller mer tilpasset opplæring. Elevene er skjønne, men etter en dag på skolen vil hodet eksplodere, og overskuddet som jeg så sårt skulle hatt til mann og barn er på et lavnivå! Skjønner nå at en lærerjobb ikke er noe man tar på si, da det er så mye ekstraarbeid rundt, og det krever så mye av oss som mennesker... er ihvertfall slik jeg føler det. Vi får se på hva som er viktigst, og har man råd til å gå ned i stilling tror jeg man har mye igjen for det både personlig og med tanke på familien.
skorpionfruen Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Huff jeg er nyutdannet lærer i svangerskapspermisjon. Hører mange sier akkurat dette så jeg må si jeg gruer meg litt til å gå ut u 100% jobb med to barn. Det kommer til å bli litt av en omveltning. Ikke akkurat svar på spørsmålet ditt men ville bare være med i debatten Jeg kommer til å ta 100% om jeg får det, men så vet jeg jo heller ikke hva jeg går til...
Jojo x3 Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg jobbet 100% mellom første og andremann, men jobber som sagt 80%nå. Jobbet 80% ifjor også, men da var jeg ikke kontaktlærer. Er mye mer å gjøre nå når jeg er kontaktlærer, elever som må følges opp osv. Det foregår en debatt (ikke på dette forumet, men høyere opp...:-)) om lærerens tid skal tidfestes mer i og med at noen lærere jobber 42-45timers uke mens andre i samme stillingsprosent jobber rundt 30. Det er jo også forskjell på det å være lærer i grunnskolen og lærer i videregående. Jeg tør påstå at det er mer å gjøre som grunnskolelærer enn videregående. Vet ikke om dere andre har meninger om dette? MEN, er veldig kjekt å være lærer så selv om jeg skulle ønske jeg av og til var gartner og bare hadde blomster å forholde meg til er det lærer jeg vil være! Er hjemme pga barns sykdom, heldigvis får jeg tid til å forberede meg litt innimellom.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå