Gjest mammaitvil Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Er lærer selv og jobber meg halvt i hjel føler jeg.. jobber 100% og er kontaktlærer.. noe må gjøres, enten gå ned til f.eks 70% stilling eller få meg en annen jobb..lurer litt på å jobbe i barnehage.. slipper hvertfall å ta med seg masse jobb hjem hver kveld og helg.. Hvor stor stilling har du? Har du f.eks 70-80%, føler du at du får gjort det du skal da uten å slite deg ut..?
Jojo x3 Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg er lærer og jobber 80%, er også kontaktlærer. Føler likevel at jeg ikke får gjort alt jeg skulle og burde gjort. Har alltid noe å forberede/rette/jobbe med likevel. Håper jeg får gå ned til 60% neste år.....hvis vi har økonomi til det da. Skulle også ønske at jeg av og til kunne ha helt fri på kvelden eller i helgen samtidig som jeg er veldig glad i jobben og elevene mine.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Hei! Kjenner meg igjen i situasjonene deres. Jeg jobber 60 % som driver av et firma, og tenkte jeg skulle ta litt lærerjobb på siden da det er det jeg er utdannet som. Jobber nå 50 % som lærer i tillegg, og angrer på at jeg tok den jobben på si. Når man jobber som lærer har man alltid noe i tankene og ting man skulle gjort, enten bedre eller mer tilpasset opplæring. Elevene er skjønne, men etter en dag på skolen vil hodet eksplodere, og overskuddet som jeg så sårt skulle hatt til mann og barn er på et lavnivå! Skjønner nå at en lærerjobb ikke er noe man tar på si, da det er så mye ekstraarbeid rundt, og det krever så mye av oss som mennesker... er ihvertfall slik jeg føler det. Vi får se på hva som er viktigst, og har man råd til å gå ned i stilling tror jeg man har mye igjen for det både personlig og med tanke på familien.