Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Hvor holder dere apparatet? Hvordan vet dere at det er barnets hjerte dere hører, og ikke din egen puls? Bruker dere vann eller olje under apparatet? Er Jordnøttolje ok å bruke? Har dere lyden på høyt eller lavt? Har ikke time hos jordmor før etter UL i uke 18, så vet ikke hvordan barnets hjerte hører ut..
Tweak Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg brukte min doppler mye da jeg var 13-16/17 uker på vei, før jeg kjente spark skikkelig i allefall. Jeg lette ganske så langt nede, helt nede ved skambenet i begynnelsen og bevegde doppleren min fram og tilbake mens jeg trykte relativt godt ned i huden. Aloe vera gele funket godt som smørning :-) Men olje kan sikkert også brukes med god effekt. Jeg hadde lyden på ganske høyt egentlig, for det funket best for meg. Jeg har den angel sound'en uten monitor for hvor raskt hjertet slår, men jeg hørte først på min egen hjertelyd høyere oppe på magen slik at jeg visste hvor fort den gikk. Hjertelyden til babyen høres ut som et lokomotiv på speed så tidlig, og skilte seg godt ut fra min egen hjertelyd så snart jeg visste hva jeg skulle høre etter! :-) Lykke til med letingen!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg er 17 uker på vei, da det gikk noen minutter uten at jeg fant hjertet tenkte jeg at jeg får vente noen dager før jeg prøvde på nytt.. Har enda ikke kjent spark (ikke mitt første barn) Og jordmor hadde ikke ledig time før jeg er i uke 20.. Min er også uten monitor.. Men da skal jeg prøve først lengre opp og finne min egen, slik at jeg vet hva jeg hører på Tusen takk!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Fant ikke min egen lyd engang, kanskje ikke et apparat å anbefale noen? Men, hørte ca 5 cm under navvelen og litt til høyre.. Kan det være barnet? Som en jevn puls.. Har jeg noe der som kan lage den lyden? Ellers tror jeg at tromhinnene mine gikk ut i spagat da jeg hadde på høy lyd og bevegde apparatet, fy faen for en høy lyd i ørene.. Håper ikke barnet hører samme lyden??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå