PPEO Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Skal på tur med jobben og blir borte i 3 hele dager og 4 netter. Blir første gang jeg skal være borte fra barna mine, men kjenner at det skal bli litt godt med voksentid. Pappaen skal ha ferie og kose seg hjemme med barna da...Det største problemet akkurat nå er at prinsessa nekter å ta flaska. I sommer gikk det helt fint, men så har hun nektet plent de siste gangene vi har prøvd. Grøt går sånn passelig bra.....så nå er det hardtrening frem til avreisen..Skal pumpe meg mens jeg er borte, og håper at snuppa ikke er alt for fornærmet når jeg kommer hjem, og vil fortsette med pupp da...
Lise---83 Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Vil du virkelig det? Tror ikke du kan regne med å beholde melka. Ikke stygt ment altså. Fire netter er lenge, og rundt syv måneder er den viktigste tiden i forhold til tilknytning. Noen mener jo at barn kan være borte fra mamma like mange døgn som de er år, eller timer som de er måneder. (Det tenker jeg er litt ekstremt da,men jeg ville i hvert fall aldri reist fra min lille på syv mnd mer enn max ett døgn, eller ikke det en gang. Han ammes jo fremdeles på natta og mange ganger om dagen)
Kliko Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Hvis du tror deg går bra, så gjør det nok også det Er du som kjenner barnet ditt best, og hvorfor skal ikke pappaen klare dette bra? Det med melka vet jeg ikke noe om, men om du pumper deg når du er borte så går det sikkert helt fint <=) Dra å kos deg du
smilogværglad:) Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg tror ikke det har noe å si for barnet at du er borte noen dager, så absolutt ikke! har dere forøkt med annen type flaske? Men jeg tror du vil få problemer med å opprettholde produksjonen, selv om du pumper..
Trollemor75 Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Hei! Jeg har vært bprte fra Trollet i 3 netter, det funket fint med melken selv omd et er strevsomt å komme tilbake til hotellet for å pumpe seg midt på dagen. Jeg pumpet meg omtrent på samme tid som jeg ville ammet, 20 minutter per side. Jeg hadde litt mindre melk når jeg kom tilbake, men etter et par dager med hyppigere amming gikk det helt fint. Jeg går ut ifra at datteren din spiser litt fast føde, hun kommer ikke til å sulte ihjel! Merkelig det med melkeproduksjon, det sitter så til de grader i hodet. Er jeg sliten eller stresset, har jeg nesten ikke melk. Men er jeg avslappet, uansett hva som skjer har jeg nok... Kan dessverre ikke hjelpe deg med flaskenekt, har en gutt som spiser/drikker alt uansett hvordan han blir foret. Ha en god tur!
Maia&Mathias <3 Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Vet ei venninne av meg som hadde en baby som ikke ville ta flaske. Ho kjøpte den mam-flaska på butikken og den tok ho med en gang. Tuten er visst mer lik brystvorta, så det er lettere for de å ta den... Verdt ett forsøk? Synes godt du kan reise jeg! Bare godt for pappaen å prøve seg litt også!
PPEO Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2009 takk for tilbakemeldinger jenter! Tror dette kommer til å gå bra jeg! Skal prøve å kjøpe ny flaske i morgen - absolutt verdt et forsøk! Fikk litt "vondt" i magen når jeg hadde lset det første innlegget, så blei magefølelsen bedre etter hvert! Er såååå spent! Pappan kommer nok til å få det hektisk, men jeg tror de kommer til å kose seg masse også! Det er viktig å slippe dem til!
MintCondition Skrevet 27. oktober 2009 #8 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har gjort det samme med begge mine unger; altså dratt fra dem et partre dager mens de var 7-9 mnd. Begge har blitt ammet, og det har ikke vært noe problem. Har hatt med pumpe og pumpet litt, men ikke sånn veldig mye i grunnen, aldri sånn at jeg følte det var noe stress. Her i heimen er heldigvis pappaen en like god omsorgsperson som mor, så jeg var fullstendig trygg på at alle hadde det supert!
Trollemor75 Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 Litt avkobling er viktig for å kunne være en god mor. For selv om vi elsker våre søte små, det er en tøff jobb vi gjør, og jeg tviler at arbeidstilsynet ville godtatt at man stod på 24/7 på denne måten for en vanlig "arbeidsgiver". Selv kjenner jeg at jeg er nær klikkepunktet nå, og ønsker ikke å være utbrent før permisjonen er over. Har dermed bestemt meg for å dra bort i helgen, far vil ta seg av arvingen mens jeg er borte. Hemmelig destinasjon, tar med bøker men ikke pc, og vil ikke svare på telefoner fra andre enn min mann...det blir deilig... Bare ved tanken på å få litt egentid, får jeg masse overskudd til å ta meg av gutten resten av uken. Og det til tross for at jeg ikke har sovet noe særlig siden kl. 02.00. Må løpe. (Yes my Lord, I'm going to prepare your breakfast now! Sorry for at jeg gikk for å drikke ferdig kaffen min før jeg tok meg av Dem...) God tur!
eplejente Skrevet 28. oktober 2009 #10 Skrevet 28. oktober 2009 Det kommer nok til å gå helt fint hvis du føler at det er riktig. Er så deilig med litt tid for seg selv. Og hvis pappaen kan ta seg av barna er jo det kjempebra! Kan sikkert være lurt å ta med seg pumpen og pumpe ut litt melk mens du er borte, så slipper du å bli sprengt, mens produksjonen samtidig holdes oppe. Enjoy, ha en super tur og SOV masse!
Cruella De Vil Skrevet 28. oktober 2009 #11 Skrevet 28. oktober 2009 Hei, jeg skal det samme når babyen er 10 måneder (altså en stund til), og var litt i tvil om det var skadelig for babyen eller ikke. Så jeg spurte rundt, og alle jeg spurte (inkludert en barnevernspedagog) sa at dette ikke var noe problem så lenge pappaen er der slik at ikke begge omsorgspersonene blir borte. Nå er jo 7 måneder litt yngre enn 10, men det går nok helt fint så lenge pappaen er der og passer på.
scoobydo Skrevet 28. oktober 2009 #12 Skrevet 28. oktober 2009 hm, blir litt forundret over at noen tror det er skadelig for babyen at mor er borte i noen dager. Er ingen som stusser på at far reiser bort? Far er jo en like god omsorgsperson som mor.. Han har riktig nok ikke pupp, men et barn klarer seg helt fint på MME og fast føde mens mor er borte Jeg skal også være borte 3 dager fra min gutt, når han er nesten 7 mnd. Han skal være hjemme hos mormor, nå har jeg nesten ikke melk igjen så kommer nok til og ha litt problemer med og opprettholde det jeg har. men vil nok pumpe meg et par ganger i døgnet. Har også vært borte 1 natt mens han har vært hos pappaen sin og de koste seg veldig.. God tur Mammaer har godt av og få litt avkobling.. Barnet er absolutt ikke så avhengig av oss som vi tror, det er vel heller vi som er avhengig av barnet Og jeg kommer så absolutt til og savne han masse...
scoobydo Skrevet 28. oktober 2009 #13 Skrevet 28. oktober 2009 babyshop har en flaske som ligner mer på en pupp... tommytippee eller noe i den dur. Har en venninne som ikke fikk jenta si til og ta flaske, men den tar hun.
musketingen Skrevet 28. oktober 2009 #14 Skrevet 28. oktober 2009 Hvis du er flink til å pumpe kommer det til å gå bra tror jeg:) Og hadde ikke vært noe bekymra for å reise ifra så lenge han skal være hjemme sammen med pappan! Jeg og mannen skal på helgetur når minsten er 10 1/2 mnd, da skal han være hos mine foreldre, tror det også går greit jeg. Han har jo også sine to brødre sammen med seg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå