Gå til innhold

Jenta mi kom 6 dager før termin


mjkapp

Anbefalte innlegg

Hun ble septemberbarn...født 28.september på A-Hus.

Det startet søndag ettermiddag med noe jeg trodde var kynnere, men etter ett par timer ble de mere intense og spredte seg til ryggen. Jeg tok meg en laaang varm dusj som hjalp veldig på smertene.

Mannen min insisterte på å ringe føden. Riene var ganske tette, ca 3-5 min mellomrom. Jordmoren ville at vi skulle ringe en halv time senere. Klokken var da 21, og vi fikk da beskjed om å komme til føden.

22.15 var vi framme, midt i vaktskiftet, og de ville ikke undersøke meg fordi da kunne de ikke sende meg hjem igjen...

De satte på forskjellige "ting" på magen for å sjekke riene og fosterlyd, men fikk ikke registrert riene skikkelig. Jordmor mente at vi kanskje skulle reise hjem igjen...

Heldigvis gikk vannet på sykehuset, og vi ble ikke sendt hjem!!!

Jordmor kjente på magen min og jeg fikk den første pressrien ca kl 00.30. Hun ble stor i øynene og spurte: Har du pressetrang?

Mitt svar: JAAAAA

Hun undersøkte meg og kunne konstantere at jeg hadde full åpning og fødestua ble gjort klar i full fart.

Mannen min som i mellomtiden hadde fått servert mat og drikke måtte hive i seg maten i full fart, for nå gikk det fort.

 

Jeg fikk nå tilbud om lystgass, noe jeg takket ja til, og ble plassert i fødestolen. De ville ha full kontroll på fosterlyden som var noe ustabil, så de satte en "ting" fast på hodet til min lille jente.

Leger kom rennende inn for å sjekke, og de ble enige om at hun måtte komme fort ut. Jeg ble klippet og fikk beskjed om at jenta måtte ut på en ri...

Når rien kom presset jeg som f... og jenta kom i rekordfart ut kl 01.28

Hun var heldigvis i fin form og det var en herlig følelse å få henne på brystet.

Men så var det denne morkaka da...Den kom ikke ut...De satte på ekstra drypp, og legen klemte noe sinnsykt på magen min. Noe som var veldig ubehagelig. De prøvde også med akupunktur, men den ville ikke slippe.

Jeg ble da sendt på operasjonsbordet. Full narkose.

2 timer senere våknet jeg og fikk møte min lille datter og pappaen som måtte ta seg av henne mens jeg var i drømmeland...

Det var en ubeskrivelig følelse å få møte dem da. Lykkerus!

 

Jeg tror jordmor ble overasket over hvor fort fødselen min gikk, men jeg tror jeg kan takke modningsakupunkturen jeg fikk. Anbefaler det til alle!

 

Nå er lille Ronja 4 uker, og vi storkoser oss hjemme!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...