Gå til innhold

Jeg bare kjefter på barna mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 stk i trassalder..de er sta og vanskelige hele tiden. Gjør bare gali ting. Klarer ikke holde roen,blir helt utslitt. Legging er bare mareritt,har prøvd alle råd.. Hender jeg blir litt for hardhent,og har så dårlig samtitiet:-( med hardhent mener jeg knipsing av fingre,holde handa hardt hvis de nekte og gå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det er leit å komme i en vond sirkel, jeg var også sånn når mitt første barn var liten...Det var flere ganger at jeg gråt meg i søvn av dårlig samvittighet og følte meg som verdens verste mor.

Men er du sliten, det er jo ikke rart du er med flere små, så er det vanskelig å tenke riktig i alle situasjoner og det ender ofte med at man klikker i ren utmattelse når man er satt på prøve gang etter gang.

Det vanskelige er at barna ikke blir bedre av slike irettesettelser, men i stedet bare vanskeligere, og de blir usikre.

Jeg vil råde deg til å starte i dag, med blanke ark og tenke at du skal takle ting på en annerledes måte, som er til beste for deg og barna.

Snakk med barna, se de i øynene og forklar hvorfor de ikke kan oppføre seg slik, bruk time out, ros de når de gjør noe bra, bortled de når de holder på å gjøre noe "galt".

Kanskje du kan ta kontakt med helsesøter og få veiledning. ? Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...