Gå til innhold

Når og hvordan sluttet deres barn med smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk noen kommentarer i dag da jeg ikke ville stresse med å avvenne eldstemann med smokk før til sommeren da hun fyller 3 år. Flere av de som satt der synes det var så sent, jeg har ingen fasit på dette så spør derfor. Må legge til at hun er EKSTREMT glad i smokken sin. Vi har noen restriksjoner på den; Hun får ha den mens hun sover(sover fremdeles en halvtime på dagen også) og fra kl 17.30 fram til leggetid kl 19. Har den ikke i barnehagen. Hun har koseklut om det har noen betydning. Tips, råd og meninger mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er 21 mnd, og har ikke sluttet med smokk. Han er også kjempeglad i smokken, men som dere har vi også restriksjoner på når han får smokken. Vet ikke når vi skal forsøke å slutte...

Skrevet

Ikke jeg heller, synes det er vanskelig og brutalt å bare ta den nå, men det blir kanskje værre jo lenger vi venter?

Skrevet

Er jo ikke bra for tannstillinga å bruke smokk for lenge... Men jeg tror legginga kommer til å bli kjempevanskelig i en periode når vi tvinger han til å slutte. Men når de blir litt større, er det kanskje lettere å gjøre avtaler, f.eks kan jo en 3åring forstå at h*n skal få belønning for å slutte...

Skrevet

Ja det tenker jeg også:) Da blir det mye neste sommer med bleieavvenning(med mindre det skjer av seg selv før) og smokkavvenning...

Skrevet

Han var 2 år og 3 mnd, da vi satt å snakket sammen. Så sier jeg at: snart er du såpass stor gutt at da kan vi kaste smokken i søpla sant. Ja, svarte gutten tok smokken han hadde i munnen og gikk til søpla og kastet den. Hadde jo tenkt at vi skulle ta det over tid. Men men vi smidde mens jernet var varmt. Og siden har ikke gutten brukt smokk. Hadde en i reserve til da natten kom, men han sa to ganger etter at han var i seng at: smokken er i søpla sant ja mamma. Så vi var vell kanskje veldig heldig. :o) Han var en kjempe smokkegutt da.

Skrevet

Jenta mi er 2 år og 7 mnd. Hun skal gi smokkene sine til julenissen, så han kan ta dem med til julenissebarna sine. Også skal hun få pakker av han i stedet. Har snakket om dette i flere mnd alt......men er spent på hvordan det blir når nissen faktisk tar med seg smokkene.

Skrevet

Vi dro til Kaptein Sabeltann med smokken når snuppa var 2,5 år. Hun var veldig avhengig, men kun en kveld med sutring etterpå. hun leverte de selv i hans skattekiste og vi hadde forberedt henne godt på forhånd. Anbefales!

Skrevet

Min sluttet med smokk da han var 12 mnd., og sluttet helt av seg selv. Enklere kunne det ikke bli.

Lillebror på 10 mnd har sin enda ;-)

Det står om smokkeslutt på hovedsiden i dag, så det kan kanskje være lurt å gå inn og ta en titt. Der anbefaler de 1-2 år.

Skrevet

Jeg tok den bare fra eldste på 20 måneder en natt, null problem. Hatt den bare når han sover siden han var året.

Egen grense var 3 år- da er det slutt uansett. Får frysninger når jeg ser unger går på kjøpesenter med smokk i munnen, skal si noe til mammaen- må ta den ut og si noe, og stapper den inni igjen.

Her er smokk kun soving og når de gråter/har slått seg/sutrete eller lei.

Skrevet

Her sluttet hun da hun var 2,5 år. Vi forberedte henne på det i 2 uker og lagde en stor dag utav det, fra morgen til kveld. Hun var veldig stolt og følte seg ganske så stor. Hun har ikke nevnt tutten med et ord etter dette, annet enn når hun forteller historien over hvordan hun sluttet.

Skrevet

Den fikk Kaptein Sabeltann når vi var der i sommer. Da var han 3 år og 7 mnd. Vi hadde forbredt dette lenge, så det gikk veldig greit.

Sovnet i bilen på vei hjem uten smokk og våknet 20 min før vi var hjemme, da skreik han hele veien hjem. Var i grunn hysterisk fordi han ikkke hadde smokk. Men når vi kom hjem å fikk roet han ned o snakket om det, så var det greit.

Men innsovning har blitt et lite problem, merker at han ikke finner samme roen når han legger seg. Han har to kosedyr som han har hatt siden han var baby og de har han enda.

Også har han fingene mer i munnen en tidligere og hvbis jeg spørr hvorfor får jeg til svar " savner sutten min"

Men alt i alt går det kjempebra.

Fant frem en vinterjakke nå og der fant han en sutt, måtte smake på den også kastet han den i søpla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...