Gå til innhold

når begynne å vaske flaskene i oppvaskmaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er 6 uker og gleder meg til jeg kan begynne å vaske dem i oppvaskmaskin :P

vil jo fortsatt vaske/koke tuttene til flaskene for hånd, men når kan jeg vaske flaskene i oppvaskmaskin? og når begynne med vann fra springen og ikke oppkokt vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg har flaskebarn og begynte med flaske fra da hun var 4 uker. og da har jeg vasket de i oppvaskmaskin og kokt de deretter og slik gjør jeg enda. Har ikke hørt noe annet..

Det med kjølt ned kokt vann på flaske, vet jeg ikke helt desverre...

Skrevet

Sakset fra holdes oppe tråden:

Hvor lenge må man koke vannet?

Til nyfødte skal man bruke kokt vann til tillaging av mme, og som drikke. Dersom vannet kommer fra et godkjent vannverk bør barnet kunne få dette uten videre forbehandling så snart det inntar annet enn morsmelk/mme (4-6mnd).

Se forøvrig hva mattilsynet sier om dette:

http://matportalen.no/artikler/2008/2/1204288690.71

Vil samtidig tipse alle dere "nye" flaskemammaer om trådene som er laget for å holdes oppe. Her er både info om rett tillaging, samt tips og råd samlet av andre mammaer. Blomstre som har laget trådene, og vi andre som har bidratt og som har holdt trådene oppe begynner nå å få "store" barn så vi er ikke så aktive lenger, så nå er det opp til dere å holde liv i trådene:) Dytt i vei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...