Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Og nei, jeg er IKKE gravid! ;-) På 6 ukerskontrollen tok legen masse blodprøver siden jeg var svimmel da også, men de var helt fine. Ikke jernmangel en gang utrolig nok, trodde alle fikk det etter fødsel og renselse, men tydeligvis ikke. Så hva annet kan det være? Kan man rett og slett blir svimmel av søvnmangel? Sover jo ikke så mye, og det jeg sover er stort sett veldig oppstykket. Blodtrykksfall kanskje? Noe jeg evt kan gjøre for å forebygge det? Annet?
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Spiser du skikkelig mat til bra tider? Dete r jo fort gjort å sette seg selv til side når man har en baby å ta vare på! Drikke er også bra, kanskje saft om det er blodsukkeret som daler!?
Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Ja, spiser sunn mat nesten nøyaktig hver 3. time og drikker masse vann. Så tror ikke det er problemet.
Collette Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg hadde en periode for noen uker sider hvor lillegutt sov veldig dårlig. Fikk sjelden mer enn to timers sammenhengende søvn. Da ble jeg sinnsykt svimmel. Følte meg gravid, men var jo ikke det. Søvnmangel er mer alvorlig enn man tror.
Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg er også det og det er pga søvnmangel/dårlig oppstykket søvn, sånn er det jo med en på 3 mnd. Har migrene også så det er en faktor som spiller inn. Jeg må bare passe på å få hvile i den grad det er mulig på dagtid, går du litt tur eller trener ? Frisk luft og trening på helsestudio funker her . Og masse vann.
*falafel* Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Sliter med det samme selv, vesla er 8 uker. Har tatt alt av blodprøver(alle er fine), spiser regelmessig, ute i frisk luft minst to timer hver dag, hviler litt på ettermiddagen og er ellers i god form. Hvis dette skyldes lite/oppstykket søvn, hvorfor sier ikke lege/helsesøster noe om det? De bare tok masse prøver og mente jeg burde slappe av. Det irriterer meg grenseløst!
Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #8 Skrevet 27. oktober 2009 jeg har vært svimmel siden fødsel for 10 mnd siden. Vet ikke hvorfor, men tror det har en sammenheng med at jeg er sykt stiv i muskelaturen på siden av halsen. Og litt av svimmelheten skyldtes en campolybacterinfeksjon jeg hadde. Det ble ihvertfall litt bedre etter endt antibiotikabehandling. Og svimmelhet er også et symptom på matallergien min. Vet ikke om du kjenner deg igjen på stive muskler kansje?
lille sprelle Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 en låsning i nakken kan gi svimmelhet
Babyønske �� Skrevet 27. oktober 2009 #10 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg hadde en periode fra ca 2 mnd etter fødsel, hvor jeg var veldig svimmel. Ikke sånn svimmel at det gikk rundt, men bølgende svimmelhet. Fikk det aldri sjekket, men jeg har hatt mistanke om at det var enten lavt jernlager eller B12 mangel. B12 mangel er ganske sjeldent, så er rart om det var det, men det har hvertfall bølgende svimmelhet som symptom. Lavt jernlager var nærliggende å tro siden jeg mistet en del blod i forbindelse med fødsel og hadde lav blodprosent. Men blodprosenten var fin på 6-ukers kontroll. Hvis det skyldes søvnmangel er det rart jeg ikke er svimmel nå, for jeg får langt mindre søvn nå enn jeg fikk 2-3 mnd etter fødsel.
alvis Skrevet 27. oktober 2009 #11 Skrevet 27. oktober 2009 Det er mangen ting som kan gjøre deg svimmel. Du kan bli svimmel av for lite mat og drikke, du kan bli svimmel av låsninger i nakke og rygg, stress, søvnmangel og øreproblemer som krystallsyken eller virus på balanseorganet. Du kan jo evt se om du kan få en henvisning til øren-nese- hals spesialist. Jeg har i allefall erfaring av at det ofte er der problemet sitter hvis du ellers er frisk. Lykke til
Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #12 Skrevet 27. oktober 2009 Takkfor svar! :-) Da tror jeg at jeg bestiller en time til manuellterapauten snarest for å se om det er låsning, har mye vondt i nakken uansett og må få ordnet litt på bekkenet. Vis ikke så er det vel søvnmangel. Sover nesten aldri mer enn 2 timer sammenhengende og sover bare ca 4-6 timer i døgnet for tiden. Altfor lite...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå