Gå til innhold

kan man tjene penger under permisjon på lovlig vis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som kokk til vanlig og har pleid å ha faste oppdrag utenom ved julebord sesongen.

Nå er jeg hjemme i permisjon med lille gutt på 12 uker, og er litt usikker på hvordan jeg kan lovlig jobbe nå i julen og få lønn uten at jeg skal miste noe av foreldre pengene..........

er bare 1 oppdrag jeg virkleig ikke vil si nei til da jeg har vært med i flere år, men vil ikke si ja hvis jeg da gjør noe jeg kan bli straffet for senere.

Noen som vet? takker for svar på forhånd :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Du kan jobbe, men du må da si ifra til nav på forhånd. Det du tjener trekkes fra permisjonen din, og permisjonen blir forlenget.

Si at du får 20 000 i måneden av nav, og tjener 5000 på dette oppdraget. Du vil da i desember eller januar få 15 000 fra nav (og 5000 fra oppdraget). permisjonen din vil samtidig bli forlenget tilsvarende det beløpet du ble trukket, i dette eksempelet 5000 kroner som da vil utgjøre ca en ukes permisjon. Husk å gi beskjed til arbeidsgiver også da, så de er klar over at permisjonen din blir lengre. Du må nok kanskje søke dem om dette også.

Skrevet

Så jeg kan søke om å få arbeide. Det høres jo litt logisk ut ja. Da får jeg ringe nav da å høre åssen jeg skal gjøre det, forlenger gjerne permisjonen, så det passer meg egentlig utmerket.

Takk for kjappe svar :))

Skrevet

Jeg jobber litt i mnd for å forlenge permisjonen. Er en veldig grei ordning, og dersom du ønsker å gjøre det er det bare å gå ned å snakke med de på NAV. Du må fylle ut et skjema som heter gradering av foreldrepenger eller noe i den duren, og få arbeidsgiver til å underskrive. Jeg jobber som ringevikar, og siden jeg ikke har noen fast stillingsprosent, sender jeg inn lønnsslippen der det står hvor mange dager jeg har jobbet den mnd innen den 20. hver måned.

Skrevet

etter en viss periode kan du be om å få permisjonen strødd litt utover - husker ikke hva det heter, men om det gjelder ifht. jobb utenom vanlig jobb, det vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...