Gå til innhold

Erfaring med Nøtteallergi mm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille har fått påvist sikker nøtteallergi. Nå er det jo ikke verdens undergang om man ikke kan spise sjokolade, kaker eller kjeks, men dt er litt surt.... Syns synd på lillle vennen. Noen som har erfaringer??Oppskrifter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nötteallergi, nå er jo jeg blitt 25 allerede. Men jeg har det jop liksom innarbeida hva jeg kan spise og ikke. Da jeg var liten måtte jeg ha med meg spröyte hele tiden, nå har jeg "vokst" av meg litt så jeg fikk ikke så mye utslag på prikk testen. Jeg tror det er viktig at dere som foreldre informerer venner og andre som skal ha lille litt om hva som er i risk sonen. Jeg opplevde ofte da jeg var liten att folk ikke ville ha meg på middag osv . Vondt da, men nå som jeg er voksen kan jeg til en viss grad forstå det. Du kan lage hjemmelagde kjeks og annet mums. Sjokkolade er jo ett - men man lärer seg at det ikke er noe lurt.

Ellers så tror jeg at dere kommer til å komme inn i det etter en stund, da blir det bare en vane og man tenker ikke så mye på det. De aller fleste steder man spiser ute er de flinke til å fikse mat uten nötter om man sier i fra. Drar dere på ferie til utlandet kan det väre bra å ha med seg en lapp på det språket som forteller viktigheten ved det å unngå nötter i maten.

oppskrifter har jeg desverre ikke, men det finnes masse man kan lage som er uten nötter!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...