Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Alle mine barn har tatt alle de vanlie vaksinene..er de sikret,sånn at de ikke får kikhoste da? Går mye kikhoste her. Er redd, har 1 barn med dårlig imunf. Som har begynt å hosta. Er kikhoste farlig?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 du har satt deg inn i vaksineringen skjønner jeg. De har nok fått vaksinen, men man kan likevel få sykdommen.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Du får lese litt om vaksinene før du velger å vaksinere barna dine neste gang da vet du.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Jo de er vaksinert, men effekten avtar etterhvert. Det kan være ganske tøft med kikhoste. Min jente fikk det da hun var 12 og ble ganske dårlig lenge, men det var aldri snakk om sykehusinnleggelse. De får det dessuten midlere hvis de blir smittet når de er vaksinerte (men sjansen for å få det er jo mindre med vaksine)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Kikhoste er ikke farlig for oss med generelt god helse. Jeg er 30 år og fikk kikhoste for 3 år siden. Ble veldig dårlig og det tok måneder før jeg ble frisk. Det tok nesten ett år før jeg sluttet å hoste. I ettertid har jeg blitt disponert for bronkitt og får dette 1-2 ganger i året.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Huff,hørtes ikke nå særlig ut:/ håper vi slipper.va nemlig derfor jeg vaksinerte,for og ungå sånne sykdommer.men glad de er vaksinert. HI
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Etter ca ti år er vaksinen "oppbrukt". I Norge dør ca ett barn annenhvert år av kikhoste. det er en alvorlig sykdom, særlig de minste barna er utsatt. Dere voksna kan vurdere å få frisket opp kikhostevaksinen deres nå i år som det har vært ekstra mange tilfeller av kikhoste i Norge. Ta kontakt med nærmeste vaksineklinikk, evt fastlegen og forhør deg. Håper det ikke er kikhoste h*n har fått, god bedring til den vesle uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå