♥ DAME Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Hvordan ser matplanen deres ut om dagen? Her får snuppa på 5 1/2 mnd grøt om formiddagen, grønsakpurè til middag (som er ca kl 1430) og grøt til kvelds. Burde jeg gi henne grøt oftere, eller er det nok med to ganger om dagen??
Hera Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Nå er småen her blitt 7 mnd, men har fulgt denne matplanen i en mnds tid. ca. 7.30 - 180 ml mme, ca. kl 10 grøt + mme (lager 150 ml, men det er for mye), ca. 14 - 14.30 fruktmos enten fra beger eller hj.laget, el.l + 150 ml mme, ca. kl 16.30 middag + vann, ca. kl 18.45 grøt + 150 ml mme. Så vi holder oss på 5 måltider pr. dag, og det funker veldig bra her. Du vil jo merke det på barnet ditt om du bør øke på matmengden. Er hun blid og fornøyd og sover osv, så har du nok funnet riktig "oppskrift":0)
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Mi er 7 mnd da, men vi kjörer ca samme som dere. Melk på morgene,gröt,middag. På kvelden får hun velling, sover mye bedre på det:) Vi gir vann eller melk til alle måltider:)
♥ DAME Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2009 Velling, er ikke det det samme som grøt, bare at det er tynnere?? Og vann, koker dere det enda eller er det kaldt vann fra springen??
Hera Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Bruker å koke vannet. Fyller det på en mugge med lokk som står i kjøleskapet, så bare lunker jeg litt på vannet når han skal drikke det. Bruker samme vannet til flaskene hans. Helsesøster sa at vi hadde så bra kvalitet på vannet at det ikke var nødvendig å koke, men jeg gjør nå det likevel. Når jeg lager velling, så lager en tynn grøt som han klarer å suge i seg fra flaske. Har kjøpt "velling" smokk til flaska. Den har litt større hull enn vanlig smokk.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 5 måneder her da men pupp om natt og morgen i ni tiden grøt av 60 ml vann i tolv tiden, 120 ml med mme- men drikker sjelden alt 180 ml mme i fire tiden 210 ml mme før sengetid rundt syv prøvde med grøt om kvelden, men måtte slutte da ho slutta å sove. skal begynne når ho er 6 mnd igjen og grøten smaker litt mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå