bambi på isen Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Har diskusjon med 8 åringen for tiden, han syns vi er verdens teiteste foreldre til tider, strenge på leggetider osv!! Han har fått med seg at det er noen i klassen som får se 71 grader nord, dette er jo ikke slutt før kl. 22 og dette syns jeg er alt for seint!! Tenkte jeg skulle høre når dere legger ungene, om jeg faktisk er for streng med dem, spesielt han på 8 år!! Vi prøver å få han i seng til kl. 20 på hverdager, da får han lese,eller vi leser til 20.15, (utenom mandagene da går han på speideren som varer til kl. 20), tirsdagen er han på fotballtrening til kl. 19.30, så da er det en kjapp dusj og litt mat etterpå. Så disse to dagene er klokka fort 20.30 før han er i seng!! 6 åringen prøver vi å ha i seng til 19.30, da kan vi lese til 19.45, egentlig lite protester på dette fra han, han er så aktiv i løpet av dagen at han er stup trøtt om kvelden!! 4 åringen bør vi ha i seng til 19, men ser at det ofte blir likt som han på 6 år!! Hun kan sove frampå om morgenene, siden jeg ikke trenger å levere henne før 9.30 i barnehagen. Når legger dere ungene??
Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Barna på 10 uker, 2 år og 5 år legger seg mellom klokken 19 og 19.30. Eldste på 7 år legger seg klokken 20 (presis! han er nøye der ;-)) på hverdager, men får noen ganger være oppe til 21 i helgene. Skal vi noe veldig spesielt får alle være litt ekstra oppe, så de har ved noen få anledninger vært opp til 22-22.30 hele gjengen, men det er sjeldent!
Holly❄️ Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Ungene mine er 3 og 5 år. De sover for tiden på samme rom, siden jeg pusser opp litt.. De legger seg rundt klokka 19, men sovner ikke før klokka 19.30-20.00. Ikke så greit når de tuller litt sammen, så skal bli godt å få dem i hvert sitt rom igjen. Normalt sett sover 3 åringen ca 19.15, og 5 åringen rundt klokka 20...
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Storesøster på 4 1/2 år legger seg som regel litt over kl.19. Hun trenger egentlig ikke å legge seg før 19.30, for hun er oppe litt før meg om morgenen. Tenkte akkurat på det idag, at hun kan få være oppe til 19.30 om hun ikke er veldig trøtt eller når jeg skal på jobb =)
ippemo får augustbaby Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har to, 4 og 6 år. De legger seg stort sett samtidig til 19.30, men det skjer fra tid til annen at eldste er våken litt lengre enn yngste.
Hera Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 8-åringen her i huset er i seng senest 20.30 på ukedager. Ingen diskusjon, heldigvis. I helgene er vi nok endel mer fleksible, men merker det på han at når klokka nærmer seg 21, da er det på tide å køye. Synes det er viktig med nok søvn før skoledag.
bambi på isen Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2009 Kanskje jeg kan drøye det litt med 8 åringen min også, i seng 20.15 og lese til 20.30, kanskje vi stiger litt i kurs hos han igjen da!! Han krangler og diskuterer alt med meg, men når pappaen sier noe så er alt greit!! Til og med når det gjelder klær, når jeg legger frem ullundertøy så hyler og skriker han, men når pappaen gjør det så er det helt greit!! GRRRRRRR!!
Blåmandag¤ Skrevet 27. oktober 2009 #8 Skrevet 27. oktober 2009 Mine er 8 mnd, 2 år og 8 år. Hun blir 9 i januar. De to små legger seg gjerne tidlig, men 8-åringen skal være i seng 20.30. Hun får være oppe til 21.30-22.00 i helgene, men det er ikke alltid hun orker. Hehe.
grolla Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 Gutten min på syv og et halvt har vi lenge forsøkt å få tidlig i seng, men han sovner ikke tidligere av den grunn! Vi har derfor landet på kveldsstell fra kl 2015, da sover han som regel før kl 21. Han har virkelig prøvd å legge seg tidligere, men får ikke sove før ni allikevel. Dessuten våkner han av seg selv ved syv-tiden når han sovner rundt 21. Passer bra for familierytmen!
bambi på isen Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. oktober 2009 Han får som regel være litt lenger oppe i helgene, men kjenner at jeg er passe klar for å få han i seng kl. 21 i helgene også, da har dagen vært lang nok for oss alle!! Er lenger oppe hvis det skjer noe, som feks. besøk eller noe!!
Mom2Two Skrevet 27. oktober 2009 #11 Skrevet 27. oktober 2009 4.5-åringen legger seg kl.19, noen ganger nærmere 19.30. 9.5-åringen legger seg kl.20-20.30. Vi er i hvert fall kjipe;o) Tror det er undervurdert hvor viktig nok søvn er for barn (og voksne!).
Blåmandag¤ Skrevet 27. oktober 2009 #12 Skrevet 27. oktober 2009 Min datter har sett på Skal vi danse hos en klassevenninne, så nå "må" hun se på det hver lørdag. Jeg har egentlig vært litt vel streng på leggerutiner, det er helt nytt at hun får være så lenge oppe i helgene. Vi hadde leggetid klokken 19.30-20 frem til før sommeren tror jeg det var, men da lå hun våken i sengen lenge før hun sovnet. Når hun legger seg litt senere, sovner hun fortere. Hun står opp litt over 07 om morgenen, senere på mandager. Hun får nok søvn.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 27. oktober 2009 #13 Skrevet 27. oktober 2009 Vår gutt på snart ni er i seng senest kl 20.30 på hverdager. Fem min senere sover han Han har også prøvd seg når det kommer til tv program og hva andre får lov til. Det er helt uaktuelt! Minstemann på snart 4 er i seng kl 19
bambi på isen Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #14 Skrevet 27. oktober 2009 Godt vi er flere som er kjipe!! Men skal prøve å snakke med han idag, om at hvis han er i seng til 20.15 så får han lese til 20.30. Jeg syns ikke noe om å la så små se 71 grader nord, på en mandag og alt, da kommer han jo skeivt ut resten av uka, og han blir så utrolig sur når han ikke får nok søvn!!
Blåmandag¤ Skrevet 27. oktober 2009 #15 Skrevet 27. oktober 2009 Kan du ikke ta det opp da? Eller er det ikke noe særlig for barn? Jeg ser ikke på det,så jeg vet ikke. Min får se på skal vi danse, men det er jo på lørdager. Å sitte oppe til 22 er uaktuelt, det hadde jeg ikke giddet å diskutere med henne engang.
Blåmandag¤ Skrevet 27. oktober 2009 #16 Skrevet 27. oktober 2009 Å sitte oppe til 22 en mandag er uaktuelt mente jeg.
camilla^ Skrevet 27. oktober 2009 #17 Skrevet 27. oktober 2009 De på snart 5, 7 og 8 år skal alle være i seng til klokka åtte. Da skal lesing, og slikt være unnagjort først. De får ligge litt med nintendo i senga, om ikke så klarer de ikke å la være å skravle har vi merket. Alle tre deler rom. Hun eldste på 12 år skal være i seng til klokka ni. Dette er mest for at det skal bli litt rolig i huset, hun har en tendens til å ikke gå så stille i dørene. Men hun kan lese, gjøre annet i senga om hun vil en liten stund. Ingen store diskusjoner der. Vi kan ta opp ting på tv, så har ingen problemer med pogrammer som går sent heldigvis.
bambi på isen Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #18 Skrevet 27. oktober 2009 Kan ikke ta det opp vi, men ser det går i reprise på søndagen. Men det begynner jo selvsagt midt i newton som de pleier å se!! Ja, ja, spørs om han hadde likt å se det uansett, tror egentlig det er mest fordi han hørte at noen andre fikk se det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå