Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Ser at barnehager lyser ut stillinger for begge deler. Kan noen forklare meg arbeidsoppgavene til førskolelærere, og også hva en ped.leder gjør?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Hmm, tror ped. leder er "sjølve sjefen" på avd. Det kan jo være to førskolelærere på avd, hvorav den ene er ped. leder. Tror jeg... hehe
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Kan være flere ped.ledere på hver avdeling. På vår barnehage er alle førskolelærerne på småbarnsavdelingene ped.ledere, mens kun en av førskolelærerne er ped.leder på storavdelingene. Tror det har noe med ansvarsområde.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Slik jeg har forstått det er førskolelærer den utdannelse/kompetanse de søker i en stilling. Ped. leder er det stillingen heter, og det sier noe om ansvarsoppgaver han/hun har. En ped. leder planlegger alt opplegg, evt. delegerer videre til assistentene, har hovedansvaret når det gjelder å vurdere barnets adferd, og ferdigheter (sosiale og andre), og tar seg av foreldresamtaler og har også ansvaret i forhold til de barna som trenger hjelp utenfra av pp tjeneste, logoped osv. at de får den hjelpen de trenger. Ingen som har forklart meg dette, så godt mulig jeg tar feil om noen ting her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå