Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har jo penicillin for bakterier, hvorfor finnes det ikke medisiner som tar knekken på virus også? Jeg vet jo at virus og bakterier har forskjellig oppbygning og hensikt, men hvorfor er det så vanskelig med virus?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Nå husker jeg ikke alle detaljer, men det er noe med at virus bruker kroppens egne celler i sin utvikling og spredning.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Ja, det visste jeg vel egentlig, når du sier det HI
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Fordi virus infiserer cellene, som de er avhengige av fordi de ikke har eget stoffskifte, og trenger en vert for å formere seg. Det finnes antivirale medikamenter som ødelegger reseptorer på utsiden av vertscellen (slik at viruset ikke får innpass) eller som går direkte inn i vertscellen. Dreper du viruset, dreper du også cellen, og i stort antall er dette lite gunstig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå