Gå til innhold

Flere med hodepine...?


Flo_Isak

Anbefalte innlegg

Har vært så veldig plaget med hodepine de siste 6 ukene. Kommer og går veldig, og nå har jeg blitt nødt til å sykemelde meg. :(

Er ingenting som skal til for å utløse at den kommer. Kan f.eks være fin hele dagen, for så å ta meg en tur på butikken for å handle, og da kan jeg ha hodepine resten av dagen, og dager etter.

Med hodevondten kommer også kvalme, og jeg sliter med å spise. Så kommer inn i en sirkel som er veldig vond å komme seg ut av.

Er det flere som sliter med det samme? Hva slags forhåndsregler tar dere? Greier dere være i jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du beskriver det samme jeg har. Har samme problem som deg.

Jeg gjør ingenting med dette enn å legge meg på sofa for å ikke bli kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrem hodepine her å. Paracet hjelper ikke noe egentlig. Kaster opp en del, så har trodd at det kanskje kan være for at jeg ikke får i meg nok drikke. Jordmor fortalte meg at de fleste gravide ikke får i seg nok væske. Da er hodepine en kjent faktor, men det er kanskje vanlig å få litt hodepine av hormoner og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg har mye problemer med det, men jeg kjenner meg veldig igjen i å bli utrolig kvalm og samtidig få litt vondt i hodet når jeg er i butikken, i restauranter, skal gå ut med søpla, stort sett hver gang jeg kommer bort i matlukter, og gjerne der det er mange forskjellige på en gang. Da kan det bli så ille at jeg føler jeg brekker meg eller ikke får puste, (hvorav sikkert hodevondten kommer inn)

 

Med andre ord kan det kanskje være en ide å se om der er noen spesiell sammenheng de gangene du får vondt, og se om de situasjonene kan unngåes? Det tok noen uker før jeg skjønte sammenhengen med mine plager, og etter at jeg ba kjæresten min pent om han kunne ta seg av handleturen og å gå ut med søpla en stund fremover så ble det ihvertfall litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer desverre ikke finne noen sammenhenger. Trodde rolige morninger uten stress for å komme seg ut av huset og på jobb ville hjelpe på. For var ofte med en gang jeg våket at hodepinen kom. Men uansett hvor rolig jeg tar det, så kommer den rett som det er. Nå er det heller ikke konsentrert til at den starter kun om morningen heller... Har vært helt ok i forbindelse med matvarer i mange dager nå, men plutselig får jeg brekninger, og blir svimmel bare jeg tenker på noe å spise. Kan få i meg mat og være like uvell, kvalm og ekkel 10 min etterpå... Huff, høres ut som jeg klager fælt, men slitsomt å gå sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slitsomt med hodevondt:(

Har hatt vondt i hodet nå i tre uker iallefall, det kommer og går og kan være ganske så intenst.. Vet ikke helt hva som utløser dette, men tenkte å høre med legen på neste kontroll om hun har noen gode råd:))

Det går utover ganske mye egentlig, og det er kjipe greier. Kan ikke huske å hatt det slik i de to forrige svangerskapene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det må være slitsomt, så litt klaging må jo være lov da. Håper det etterhvert vil gå bedre med dere, å høre med legen kan være lurt, kanskje de har noen tips til hvordan å klare seg brukbart gjennom dagen. En må jo bli helt utslitt, det positive å tenke på er at det mest sannsynlig ikke har så mye å si for den lille, da den tar det den skal ha av vitaminer og energi, uansett hvor lite vi føler at vi har av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært plaget av mye hodepine, men ikke kvalme igrunn. Men man får jo ikke matlyst av å ha hodepine så. Kunne våkne om morgenen med det eller få det utover dagen. Jeg fikk en sykepleier på jobben til å ta blodtrykk på meg og det var litt høyt. Da ville hun gjerne sjekke urin også, så jeg tok en urinprøve. Det viste seg at jeg hadde en kraftig urinveisinfeksjon. Nå er den behandlet og hodepinen er nesten vekk. Den kommer tilbake enkelte dager, men jeg prøver da å drikke mye vann, men også appelsinjuice som er bra for di med urinveisinfekjsonsplager.

 

Test urinen og blodtrykket er mitt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også plaget med sterk hodepine og sterk kvalme :( har klart å holde meg i jobb til nå, men ble sykmeldt i noen uker nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har vært plaget med hodepine, kvalme, svimmel og tretthet helt siden før jeg fant ut at jeg var med barn. Etter en ukes tid tenkte jeg at jeg måtte teste meg , jo da det var nok derfor jeg var i slik form.Hadde ett opphold fra uke 12 til uke 15. Har vært sykemeldt hele tiden. Nå er det bekkenløsning for fulle mugger oppå dette, så dette skal vel bli et langt svangerskap, men det kommer noe fint ut av det da :-) Dette er 4 gangen min, men alldri vært slik plaget noen gang, så det er bra det er siste gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StrikkeSara!! fikk du antibiotikakur nå i svangerskapet eller tok du alternativt? Hmm, jeg sjekket blodtrykk og urin hos legen på onsdag, og blodtrykket var helt fint, men det var utslag i urin...-og jeg har vært endel plaget med urinveisinfeksjon kan du si, så det kan godt være det.. Men legen hadde ikke noen gode råd ang hodepinen, så hun ville jeg skulle trappe ned til 50% i tre uker framover iallefall, også ser vi da:))

men det å trappe ned på jobb er ikke akkurat gjort over natta, da... uff:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært plaget med hodepine i mange uker! Har snakket med legen og jordmor, de er ikke bekymret eller overrakset.. De mener det er et teg på at man må slappe mer av! Vi er vel kanskje av de som trenger mere hvile enn andre gravide. Er delvis sykemeldt. Kjnner jo at det hjelper med masse hvile, blir jeg først sliten, har for tett program, kommer hodepinen og blir i noen dager.... Innmari kjedelig egentlig, er jo i tipp topp for ellers. Tror vi må ta det som et tegn fra kroppen og den lille...fin øvelse på at det ikke er vi som bestemmer tempo lenger! God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg har også vært plaget med hodepine, kan være ganske ille enkelte dager. Merker at dette har sammenheng med dårlig søvn for min del. Når jeg får hodepine merker jeg at jeg ligger og spenner kjevemuskulaturen, som igjen fører til mer hodepine...må "tvinge" meg selv til å slappe av i kjeve og nakke når jeg legger meg om natten. Merker også i løpet av dagen at jeg går og spenner muskulaturen.

Noe som hjelper for meg er å gå meg en tur, trekke frisk luft og prøve å passe på at jeg er avslappet i kjeve og nakke. Drikke vann kan også hjelpe av og til. Og forsøke å unngå stress...har vært sykemeldt hele svangerskapet pga bekkenløsning, men har 2 små hjemme, så blir jo ikke så mye avslapping da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nine.

Jeg fikk en kort og kraftig antibiotikakur og c-vitaminer, "seleksid" (usikker på skrivemåten) het det. Man kan jo også ta tranebær enten i juice eller kapsler. Og appelsinjuice, samtidig som man skal drikke mye vann. Jeg har iallfall klart meg med denne ene gangen med antibiotika. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...