Gå til innhold

Hvor ofte bør en på 1 mnd ha mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes jeg stort sett ammmer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det høres riktig ut ;-) Her var det vel annenhver time på den tiden.

Skrevet

Det gjorde jeg også. Ca annenhver time eller no. Var jeg heldig gikk det 3 timer imellom.

Men de bør jo få mat når de trenger det når de er så små, synes jeg.

Samboer tok Knotten litt når han var sulten for å drøye det litt (Det funka ikke når jeg prøvde, for jeg lukter melk :-), men jeg vet ikke helt effekten av det.

Skrevet

Da har du en smart unge som sikrer melkeproduksjonen til senere. Slik hadde vi det også. Jeg følte jeg satt konstant med puppen ute og fikk nesten ikke gått ut av huset. Ganske slitsomt, men det går over. Hos oss regulerte det seg omkring 2-3 mnd. alder. Da ble det 2-3 timer mellom hvert måltid. Siste måltid før natten var da i 9-tiden (Gradvis tidligere og tidligere) samt et måltid om natten og første morgenmåltid i 6-7 tiden.

Skrevet

hehe ok ,-) hvor lenge er det normalt at de ligger og sutter?

sier hun som har ammet 2 barn tidligere ;p

Skrevet

siste måltid er i 22 tiden. så 2 ganger i løpet av natta...gjeeeesp!!!

Skrevet

Jeg har ei lita ei på 3 uker, og jeg syns jeg stort sett sitter med puppen ute hele kvelden. På dagtid sover hun en del, og da kan det gå opptil 2-3 timer mellom.

Hun har smått begynt å sovne rundt 22.30 på kvelden, og spiser 2 ganger om natta og på morningen. Det bruker å regulere seg etter en stund, men det er absolutt stor forskjell på ungene også.

Min forrige spiste mye mindre, men så slet jeg med lite melk senere også. Tv og snavel ved TV'n mens jeg ammer redder kvelden:)

Jeg syns de bør få mat når de vil når de er så små. Tar en liten stund før de får bygd opp tilliten til mamma og de skjønner at de faktisk får mat når de er sultne.

Skrevet

2 ganger i løpet av natta er luksus!:b

Han her spiste ca annenhver time, og lå sikkert en halv time ved puppen ved hvert måltid.. Nå er han 3 mndr, går alt fra 2-4 timer mellom hvert måltid, men nå er det fort gjort.. spiser seg mett på 5 min ca.

Men den siste uka har han begynt å våkne nesten 1 gang i timen.. jøye meg, vi er trøtte om dagen kan jeg love deg..;-)

Da er det bra vi bor i Norge å har permisjon lenge! Har ei vennine som jobber som sykepleier i Nederland, hun måtte begynne på jobb etter 3 måneder, og den babyen skulle ha pupp sikkert 3-4 ganger i løpet av natta.. Hun var litt trøtt en periode;-)

Skrevet

uff det hørtes forferdelig ut!!

Kan vel ikke klage på 2 gang pr natt, men det er ingen regel da. Men sånn stort sett, kanskje 3 noen ganger. Føler meg litt tom i puppa på kvelden i grunn... Han sovner stort sett ved puppen hver gang. Men det er vle normalt. Skal bli godt når han gjør seg ferdig på 10 min. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...