Gå til innhold

Hva er lurt å ha i hus til man kommer hjem fra føden?


Jahoo

Anbefalte innlegg

_Jeg har kjøpt inn bleier til baby

Nattbind til meg.

ordnet med vaskebalje og kjemisk grønnsåpe så jeg kan sette hele stussen i baljen og sår gror fortere

ammeinnlegg og brystkrem

Badeolje og sinksalve til baby

små håndkler til stellebord

en mengde tynne kluter og gulpekluter

 

Andre praktike ting man bør tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns dette hørtes bra ut jeg. Du har jo fått med det viktigste. Bedre å gå og handle etterhvert hvis det er noe man syns man mangler.

Jeg har fått "tisselaken" det var visst kjekt å over hele madrassen med tanke på både tiss og gulp, slik at det ikke trekker seg i madrassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også kjøpt, men et lite kontratips :)

Sånne laken er veldig klamme, vet det for jeg har et under meg om natten i tilefelle vannet går. Vi skal kjøpe en sånn tynn overmadrass på ikea til sprinkelsengen og ha dette over tisselakenet. Da blir det ikke så klamt og det er bare å vaske :) har også et lammeskinn som jeg kanskje skal bruke, men usikker på hva som skal over og under hva da.. Hehehe.. Han blir rene prinsen på erten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sababind... De er myke og det kan være greit å ha når man er så sår som man tross alt er... Er jo fryktelig tykke og ekle ellers, men syntes de var veldig gode rett etter fødsel.

 

Når det gjelder dette med tisselaken så synes jeg det først og fremst er pga melkelekkasje. Jeg lakk iallefall MYE melk i starten. Var ikke hver natt jeg orket å sove med ammeinnlegg og bh og da ble det MYE melk. Vi hadde en ganske tykk overmadrass fra IKEA (som ikke kunne vaskes) - den ble kastet når jeg var ferdig med ammingen... Går jo an å bare ha tisselaken på et lite område av sengen sin, akkurat der det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jahoo: Er det tisselakenet klamt når jeg bruker vanlig laken over? Har masse laken, så jeg hadde tenkt det. lettere kanskje å vaske laken enn overmadrassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det vil bli litt klamt, siden det ikke puster, som madrassen. Jeg har også et tisselaken, men vet ikke om jeg kommer til å bruke det, siden saueskinnet likevel skal ligge oppå lakenet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, det er klamt selv med laken over.. Er helt klam på ryggen min om natten.. Men har ikke lyst til at vannet går i madrassen så får holde ut litt til.. Kommer kanskje til å ha det under meg i begynnelsen når jeg ammer og, til jeg får kontroll på sakene :)

Mulig jeg bare ha tisselakenet helt nederst i sprinkelsengen og lammeskinn over.. Lammeskinnet kan jo rensen.. Vi ar for øvrig vasket madrassen og vi da, for den arvet vi av et familiemedlem. Men det er pes og tar tid før tørker, så best å ikke få tiss i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte tisselaken til vår seng på spar kjøp. Dekker heile senga, men verken eg eller samboer merker noke til det.. kanskje fordi det er "fòra"? Har vanlig laken over..

Ikkje noke problem. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Jysk-reklame i dag. De har frotté plastlaken. Det er sikkert noe av det samme som du har Novemberbaby. Tenkte jeg skulle investere et par slike. 2 for 119kr som passe i vugga. Ikke dyrere enn at jeg vil prøve de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri hatt behov for tisselaken til babysengen. Tissing i seng var ikke problem- bleiene satt fint de. Vi hadde ikke noe gulpebaby, er jo langt i fra alle babyer som gulper mye.

Vår baby sov rett på saueskinnet- hadde en helt flat pute oppe ved hodet, så de få gangene hun gulpet var det bare å vaske puten.

 

Synes også at tisselaken er litt sånn klamt og ekkelt, tenker at det ikke er så godt å sove på det for en liten baby. Da ville jeg heller tatt et håndkle under, sånn at det kan vaskes om det blir mye gulping. Dypere enn det trekker ikke gulping inn. Tissing i sengen kan da ikke være et så stort problem- bleiene funker jo som oftest bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...