*Lykkelig 1984* Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Har faktisk ikke kjøpt vogn enda:) står mellom 2 stk, som jeg vet finnes på lager hos butikk. Og det er tfk eller bugagoo camelon:)
Underveis --> Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Har TFK og er veldig fornøyd. Liten sammenslått (et must med digert bikkjebur i bilen), lett å trille og god plass til barn og vinterpose. Noen klager over at man ikke kan snu sportsdelen, men det har jeg aldri savnet. Er et kjekt vindu i kalesjen så man alltid har mulighet til å titte ned på avkommet og sjekke status. Likte også bag'en godt. Er en av de største på markedet. Genialt at man kan kjøpe adaptere også og feste bilsetet på understellet.
Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Emmaljunga Nitro City. Kjempefornøyd. Har hatt andre vogner før, både 3-hjuling og vanlig 4-hjuling, men Nitroen er genial. Lett og liten, men likevel romslig for barnet, alt det beste fra 3-hjulingene, men med 4-hjulingene sin stabilitet. Til og med min svært konservative mamma på barnevognfronten har falt pladask for denne ;-)
Trollemor75 Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Har Bugaboo Cameleon og er SUPER fornøyd. Ville kjøpt den igjen. Det var den eneste vognen som passet i bilen vår, og vi hadde også liten plass til å la han stå innendørs (litt dum trappeavsats fra 1918...). Den er lett, noe jeg setter pris på når jeg går opp den lange bakken på veien hjem etter en tur til byen. Vi reiser mye, og med reisebagen slipper vi å ha en vogn til for reiser (foreløpig i hvert fall), som jeg ikke vet hvor vi ville lagret. Men som sagt, jeg bor i byen, ikke på landet. Jeg ville nok ikke vært så fornøyd om jeg bodde på landet et sted med masse snø.
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har to relativt tette, og jeg investerte i en Phil & Teds sport, med plass til dem begge. Hadde overhodet ikke klart meg uten! Dessuten har jenta en Simo som sovevogn i barnehagen.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har Emmaljunga City Cross, og er kjempefornøyd med den. En veldig lett vogn, med tjukke hjul som kommer fram overalt. Eneste negative er at baggen er litt liten til min over gjennomsnittet lange jente. Så må nok bytte over til sportsdel litt før vi hadde tenkt. Ellers er den absolutt å anbefale )
Knotten & lille persille Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har simo kombi. Kjempefornøyd selv om den er noe tung å løfte på. Her vi bor er det mye ujevne veier og da er det en fordel med god demping så ikke lille pådrar seg hjernerystelse på trilletur:-)
Mamma´n til lillemor Skrevet 27. oktober 2009 #8 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har Emmaljunga Smart Duo. Er stort sett veldig fornøyd. Er glad jeg valgte en stødig 4-hjuling som det passer å gå tur med i litt ulent terreng, og veldig glad for at den har akkurat passe mye demping (jeg blir gaaaaal av vogner med i mine øyne for mye demping). Det eneste jeg ser nå at jeg kanskje ville ha valgt annerledes er å ha kombi i stedet for duo. Lillemor har en periode nå hvor hun må sovne i vogna om kvelden også, vil ikke legge seg på soverommet, og så bærer vi bagen opp. Hadde vært hakket greiere med en liten og nett soft-bag ser jeg nå.
epla Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har tfk og er veldig fornøyde. Kommer aldri til å bytte den ut!
Lemonia Skrevet 27. oktober 2009 #10 Skrevet 27. oktober 2009 Teutonia Mistral. Veldig fornøyd med den. Den er lett, kan fås med lufthjul (som gjør den til en lek å trille, ville aldri hatt luftkanalhjul), er lett å legge sammen og tar liten plass sammenlagt (veldig greit når man bruker mye bil), lun og god vogn, vendbart styre slik at barnet kan sitte både mot deg og mot kjøreretning.
septbaby09 Skrevet 27. oktober 2009 #11 Skrevet 27. oktober 2009 TFK og er super fornøyd her også. Liten sammenlagt, kjempe god å trille, spes om man bor i byen, god romslig bag, og lun
Ranni Skrevet 27. oktober 2009 #13 Skrevet 27. oktober 2009 Simo kombi, kjempefornøyd. Like god på asfalt som på ruglete veier/stier. Glad jeg kjøpte vogn med stor bag, da trollet er blitt ganske langt allerede :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. oktober 2009 #14 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har Emmaljunga City Cross, og er SUPER-fornøyd!! Jeg vurderte lenge Bugaboo/ TFK men fant etter mye "research" ut at City Crossen var den eneste vogna som tilfredsstilte alle mine krav. Viktigste; god fjæring (et must for god kjørekomfort, og for enkelt å kunne rugge vogna når baby skal sove f.eks. Bugabooen er stiv som en pinne- tilnærmet null fjæring obs obs!! TFK har vel også dårligere fjæring, pga tre hjul) Den er lett (veier bare 11 kg og er dermed en av de letteste på markedet), den har fire hjul (en fordel på vinterføre og på buss osv- fordi den ikke kan velte!) og stor og god bagdel (god plass til vinterpose osv). Jeg har kunnet bruke bagen helt til nå nylig- jenta mi er 1 år! Men viktigst av alt- sportsdelen kan snus mot deg- og DET er et absolutt must for meg!! Babyen er jo fortsatt ganske liten når man bytter over til sportsvogndelen (jeg byttet ved 7 mnd), og for meg var det ihvertfall gull verdt at jeg kunne ha jenta mi vendt mot meg de første par mnd i sportsvogna- likte å ha litt kontroll på smokken, humøret hennes og at vi kunne snakke sammen og ha litt kontakt mens vi gikk på tur osv. Kanskje spes siden vi bor i byen og det er mange inntrykk og masse folk rundt vogna hele tida- da følte ihvertfall jeg et behov for å "skjerme" henne litt ved å ha henne vendt mot meg, og at hun dermed kunne søke trygghet ved å se på meg også, ikke bare alle de fremmede fjesene rundt oss. Dette var hovedgrunnen til at jeg valgte CityCrossen fremfor de litt hippere trehjulingene, og jeg har virkelig ikke angret ett sekund på det valget=) Lykke til med valget der ute i vognjungelen!! her kan du forresten lese andres erfaringer med vogna (langt nede på siden): http://www.barnevognguiden.no/emmaljunga/emmaljunga-city-cross.html
eplejente Skrevet 27. oktober 2009 #15 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har Bugaboo Cameleon og er superfornøyd. Den er så lett å trille, tar liten plass og poden elsker å sitte og sove i den. Bor i byen.
Leer Skrevet 27. oktober 2009 #16 Skrevet 27. oktober 2009 Har Teutonia Fun. Veldig fornøyd med den. Er liten og lett, og svingbare forhjul er et must for meg.
FruTB Skrevet 27. oktober 2009 #17 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg hadde TFK de tre første mnd, men solgte den da jeg syntes den var elendig på vinterføre. Gikk over til Bugaboo og er strålende fornøyd. Den er en drøm av en vogn, og jeg finner ingen ting negativt å si om den! Skal definitivt kjøpe den igjen/spare på den til neste(?) baby!
Giinaღ Skrevet 27. oktober 2009 #18 Skrevet 27. oktober 2009 Henger meg på det Lykkeli&gla✩RoSa✩RamP✩08 skriver. Har Emmaljunga City Cross og er SUPERFORNØYD!!!!!!!! Beste vogna jeg har prøvd ever Og så er den PEN og se på også. Men det er jo selvsagt en smaksak.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 27. oktober 2009 #19 Skrevet 27. oktober 2009 Emmaljunga City Cerox 360. Kjøpte brukt på finn.no. Veldig fornøyd! Er tyngre enn Nitro City, men den fikk vi ikke brukt. Kjøpte City bagen også brukt fra noen andre, den er nydelig Er litt spent på de små hjulene på snø, men ellers fungerer den kjempegodt både på grusveier og i butikken
MammantilPatrick Skrevet 27. oktober 2009 #20 Skrevet 27. oktober 2009 Emmaljunga city cross er bare helt super på alle området. Er utrolig fornøyd:)
husmus &2 Skrevet 27. oktober 2009 #21 Skrevet 27. oktober 2009 Her har vi OTH og er veldig fornøyde. Jeg hadde en kort periode hvor jeg var misfornøyd med bagstørrelsen, den er relativt liten og for en stor promp som vokste litt for kjapt så byttet vi til sportsdelen rett før 6 mnd. MEN, her er det null problem at han ikke er vendt mot meg, det var jeg litt bekymret for i starten, men det har aldri vært noe stress. Det er også et lite vindu på toppen av kalesjen så man kan følge med. God fjering synes jeg, superenkel å ha med på buss og bane, god plass til altfor mange plastposer under vognen. Det eneste jeg savner er vel litt mer lunhet i sportsdelen. Synes den er litt for åpen.
MintCondition Skrevet 27. oktober 2009 #22 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har OTH Mountain Buggy, og elsker den. Hadde den til storesøster også, og det var aldri aktuelt å kjøpe noen annen vogn
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 27. oktober 2009 #23 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har en emmaljunga edge duo og er veldig fornøyd. Det er en stødig, romslig og lun vogn som er ypperlig til turbruk. I tillegg har vi en TFK buggster s med bag som jeg lar minsten sove i om dagen på terrasen og som vi har med oss i bilen. Vi hadde TFK til eldste og jeg var forsåvidt veldig fornøyd. Vår vogn var det noe galt med så vi fikk hevet kjøpet etter at vi hadde reklamert 3 ganger. Men skulle gjerne hatt den vognen igjen. Det er en ypperlig bagvogn men personlig synes jeg at den er litt for åpen når babyen har vokst ut av bagen og skal over i sportsdelen. I tillegg synes jeg det er dumt og ha en på 7-8 mnd vendt vekk ifra meg. Men kan absolutt anbefale TFK vognen:)
mummydummy Skrevet 28. oktober 2009 #24 Skrevet 28. oktober 2009 Enig med Lykkeli&gla✩RoSa✩RamP✩08, vendbar sittedel var hovedkriteriet for meg også! Var ikke klar for å vende småen fra meg da jeg måtte bytte til sportsdel ved 5mnd! Er superfornøyd med CC, den er suuuper på all slags føre, hadde vinterbaby 09, og trillet i MYE snø, og det gikk som en drøm pga de gode store lette hjulene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå