Libido- Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Ser det er diskusjon om mandarin utdeling på halloween. Jeg har alltid hatt det synet at mandariner hører med i "godteposen". Og at det er noe alle barn elsker. På juletrefester får man gjerne en pose med litt godis og en mandarin, skal man klikke på nissen av den grunn? Før i tiden var frukt veldig dyrt, og man fikk det til spesielle anledninger. Nå er det ikke slik lengre. Men siden mandarinene bare er her på vinteren, har den likevel overlevd i godteposen. Kan den ikke få fortsette å gjøre det? Fra min side ligger det ingen sukkerhysteriske baktanker ved å gi barn mandarin på halloween (jada, de skal selvsagt få godteri også) men av ren og skjær tradisjon om at mandarin har en fin plass nedi godteposen. Så dere som på død og liv hater de som deler ut mandariner, jeg gjør det ikke for å gjøre barnet ditt sunnere. Det er din egen sak. For meg er det tradisjon. Dessuten er det en skål med fritt valg, de MÅ ikke ta en mandarin =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå