Gå til innhold

Salve til sår stump! Anbefalilnger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille knert på 7 mnd har begynt å få tenner. Mens dette pågår bæsjer han noe grusomt. Det blir noen festlige bleier pr. døgn kan man si... Så nå lurer jeg på om noen kan anbefale en bra salve? Stakkarn er helt rød på rumpa... Bruker Babyline sin zinksalve nå, men synes ikke den hjelper noe særlig. Mulig det er fordi han bæsjer så ofte også da men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går visst litt fort når man skriver.... Ser det står Anbefalilnger i overskrifta... Men det ble jo helt feil! Anbefalninger skulle det står!

Skrevet

Inotyol salve - som du får kjøpt på apoteket. Den er fantastisk mot sår stump! :-)

Skrevet

Jeg synes Inotyol fungerer veldig bra:-)

Skrevet

Silulen zinksalve fåes kjøpt på apoteket. Kjempe god synes jeg.

Skrevet

Takk! Da blir det tur til apoteket i dag! Når to på rad mener det samme må den jo bare være bra! :)

Skrevet

Jeg synes locobase repair fra apoteket er super!! Jeg bruker den på lillebror som har atopisk eksem, når han får sår bak der. Smører han minst ved hver bæsjebleie.

Skrevet

Takk for svar! Alt er notert! :)

Skrevet

Her bruker ren Aloe Vera. Helt genialt. Blir mange bæsjebleier her også pga tenner. Aloe vera smører vi på en gang om morgenen og en gang om kvelden og hun er aldri sår:)

Skrevet

Calendula zinksalve fra Wedela, fås på helsekost. Vi prøvde den og har ikke brukt annet, bortsett fra i nødstilfeller.

Skrevet

her i huset var det bare Inotyol som hjalp..irritasjonen forsvant på noen timer..så den har vi brukt hele tiden..zinksalve var ikke bra syns jeg..Inotyol anbefales virkelig!

Skrevet

Hvis han er veldig sår, bruker vi Calendula Zinc salven fra Weleda. Har ikke prøvd noe annet, for det funker for oss.

Bare litt sår, da bruker vi babysalven fra Lykkelig som liten, det er leger fra Trondheim som står bak merket. Funker også hos oss.

Skrevet

Er også meget fornøyd med denne!

Vanlig zinksalve er bare noe tull etter min erfaring.

Skrevet

Hei,

Vi har også brukt Inotyol og er veldig fornøyd med den. Tulla hadde en periode hvor ingenting hjalp ( fordi det var en soppinfeksjon, du kan se det ved at det er hissig rødt og litt blankt, kanskje også blemmer og sår) da brukte vi Dactacort som du får reseptfritt på apoteket. Etter to ganger bruk av denne salven, har hun aldri hatt bleieutslett igjen. Bruken av Dactacort ble gjort i samråd med lege.

Jeg har også vært nøye med å tørke henne godt før jeg tar på bleie og brukt hårføneren på svak varme når vi ikke har tid til lufttørking.

Bruker ikke smøring når ikke hun er rød.

Lykke til

Skrevet

samme som mange av de andre her

- ren aloe vera

-inotyol

-silulen sinksalve

hvis veldig ille - hydrokortisonsalve 2 ganger daglig for å få has på problemet.

Skrevet

Inotyol er god ja, men Natusan Salve er faktisk veldig bra også. Vi bruker kun den nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...