Baremeg Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Lille her er forkjølet 3 uke på rad. Forrige uke brukte hun antibiotika da hun i tilleg til virus hadde en del bakterier i nesen. Crp hennes sank ned da fra 33 til 8. Hun var noe bedre i.f.t forkjølelese i helgen men er nå igjen veldig forkjølet. Hun har en slik hvesende og pipende hosting som bekymrer meg. Ikke feber, og i grei form. Ble undersøkt også av legen på torsdag da vi var på 6 måneder kontroll. Er så lei nåp av all forkjølelse. Må si at jeg og pappa heller ikke blir kvitt den. Har nok vært forkjølet nå i en måned. Ringte igjen til legen og fikk en time til henne idag, men blir så usikker på om det er nødvendig. Har heller ikke lyst til å dra henne ut og inn av et legekontor hvor det er sikkert masse andre syke mennesker. Men samtidig blir jeg litt småbekymret da det er nå tredje uke hun er forkjølet. Hva tenker dere snille damer???
Emil & Røra Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Mine har vært forkjølet i måneder i strekk de. Lillesøster hostet som en mann i et halvt år fra hun var fem mnd. Det er tiden for sånne ting, og så lenge almentilstanden er bra går det fint. Skal sies at lillesøster her nok fikk alle virus som var mulig før ett år. Nå som hun har begynt i bhg har hun ikke vært syk en eneste dag. Kanskje din også får et supert imunforsvar ""som belønning"=)
Espoir Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg tror nok jeg hadde unngått legekontor i deg lengste i disse dager. HVis hun ikke har feber, har lav crp (det var jo rart at hun fikk antibiotika hvis den var på 33, for den skal jo være over 50 for at det skal være bakterier. Under 50 er det virus.) og virker i ok form hadde jeg blitt hjemme. Legen kommer neppe til å gjøre noe som hlest uansett.
Baremeg Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2009 Greit med synspunkter, da jeg i utgangspunktet er en person som har vanskeligheter med å bestemme meg:) Da avbestiller jeg timen idag og heller avventer og ser.
Gurine Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Hvesende pipende hosting høres ut som falsk krupp eller krupphoste. Spesielt hvis hosten kommer på nattestid, men de hoster også på dagen altså. Blir hun spesilet tett på natta, kan det lønne seg og kle på henne og ta henne med ut i frisk luft, det hjelper på. Ellers vet jeg ikke om de gir efedrin til så små, hun er nok for liten til cisylan i hvertfall. Du kan jo snakke med de på kontoret og høre om tips, hvis det skulle være det hun har.
Gurine Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Der var det mye skriveleif gitt. Mente spesielt tett... og cosylan..
ory Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Hei, Jeg har ei jente på 17 måneder og i det første leveåret så var hun mye forkjølet og hostet og det var likt din situasjon.Jeg gikk til spesialist ( etter gjentatte håpløse legebesøk hos fastlegen) med henne og fikk beskjed om at hun hadde pådratt seg en rekke luftveisinfeksjoner ( det var derfor det varte så lenge). Han sa videre at det ville " tørke" opp i sommerhalvåret, noe det gjorde, men hun vil nok være surklete i vinterhalvåret. Det var ikke noe galt med henne, noen barn har det tydeligvis bare sånn. Nå er vi inne i høsthalvåret i andre leveår og hun har blitt surklete igjen, men nå takler hun det mye bedre. Legen sa til meg at hvis allmenntilstanden er god, så er hun ikke sjuk. Så jeg har forsøkt å slå meg til ro med det, og vurderer allmenntilstanden ift med når jeg skal oppsøke lege. Vi fikk et råd om å vaske og sprite lekene og det har hjulpet litt synes jeg. Han sa videre at nesespray er OK å bruke når de er tette, men å bruke morsmelk er best da det inneholder et oppløsende enzym. Vi har også hatt litt eucalyptusolje i badevannet hennes og bruker det som duftolje i telysbrenneren. Synes det hjelper litt også. Ellers så bruker vi Udo's Choice olje i maten, det skal visst styrke immunforsvaret. God bedring til dere,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå