♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 ...hvis vannet går nå? Er det muligheter for ekstra komplikasjoner hvis hodet ikke er festet?
lillebie på`n igjen Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 tror ikke du skal bekymre deg over det. jeg spurte legen på Ahus når jg var på UL der for 2 dager siden, om hodet var festet. han svarte at så og si alle damene han har inne der spør om det - men han sa at mange babyer fester seg ikke før de går i fødsel!
Miramai Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Dette skjedde med meg i forrige fødsel - på kontroll 17 dager før termin lå barnet også i seteleie. Vannet gikk med ett plask 11 dager før termin, jeg la meg ned på rygg (det skal man) - og ringte ambulanse, bør ikke sitte når vannet har gått. Vesla hadde snudd seg til hodeleie, og jeg fikk beskjed om å ligge og vente - de ville se om riene startet av seg selv, noe de ikke gjorde, selv etter at akupunktur var prøvd. Etter ca. 24 timer ble fødselen startet med drypp. Etter 6 intense (men også spennende) timer hadde jeg ei sunn og frisk jente i armene - opplevde det hele som en grei fødsel selv om jeg ble ganske trøtt etter de 24 timene på rygg. Har nå 14 dager til termin, dette barnet hadde snudd seg til hodeleie i løpet av den siste uka - men hodet er foreløbig ikke festet - noe som bekymrer meg lite, går det like greit som sist skal jeg ikke klage - gleder meg bare til å hilse på den vesle. Det eneste dumme var at jeg måtte ligge på rygg mesteparten av fødselen - litt kjedelig å ikke kunne bevege seg eller får hjelp av tyngdekraften - men tror de har endret praksis litt på det siden sist - storesøster er blitt gankse stor :-)
Bomsedeisi Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har 2 fødsler bak meg, ingen av gangene var hodet festet, men fikk beskjed om at det lå godt ned i bekkenet (man altså ikke festet). 1. gang startet fødselen med rier og gikk helt fint. 2. gang gikk vannet først, ringte føden men fikk beskjed om at jeg ikke trengte å legge meg ned eller noe, de sa at det var noe de gjorde i "gamle dager", selvfølgelig hadde det vært noe annet visst babyen ikke lå med hode nede i bekken. Ligger babyen din med hode ned?
♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2009 Ja, babyen ligger nå med hodet ned:) Takk for svar, jenter! Satser på at alt går bra! Nå skal jeg avgårde for å få vaksinen:)
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 hei, var til ktr i dag 38+6, er 2 gangs og ikke festet her heller. Også fått høre at man ikke trenger å legge seg ned hvis vannet går men om det skulle skje så sikkert lurt¨å følge rådet du får fra føden hos deg. lykke til med vaksine, skal til pers om noen dager..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå