SugarIntheMorning Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg skal begynne å samle på et servise... Har et veldig gammelt et fra før (arv), men er ikke helt fornøyd med det. Fargene er ikke så fine. Har lyst på et i klassisk hvitt tror jeg; lett å kombinere med duker, lys etc. Noen som kan gi meg tips?
Helverine Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Vieux Luxembourg. Er veldig lei av det, så det brukes meget sjeldent... Da vi giftet oss ønsket vi oss nytt. Rosendahl. Hvitt og enkelt. Har middagsservise og krus med skål.
Tante Bassa Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har Bogstad hvit m gullkant. Har hatt serviset i over 20 år, og er fortsatt ikke lei. Kanskje fordi det ikke blir brukt så ofte ;-) Det er et klassisk og tidløst servise, slik at man kan kombinere med andre farger.
De tre gull Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Har Rosendahl sitt...Hvitt og pent og stilfult...går aldri av moten..
Espoir Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Jge har også vieux luxembourg, men er ikke lei det. Til hverdags har vi sånt beige fra Ikea, det er egentlig ganske fint. Helt ok, men selvfølgelig ikke noe man samler på.
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg samler på Hvit lilje fra Perfect Home. Enkelt og hvitt! Ikke så dyrt så man kan kjøpe litt ekstra når man først handler! http://perfecthome.mediabook.no/1/ (er vel forsiden som dukker opp her, men du kan bare velge Hvit lilje, så der du det.)
MintCondition Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Hverdags; Granada fra Figgjo Fajanse Fest: Tid fra Porsgrund Porselen
Gulljente+gullgutt Skrevet 27. oktober 2009 #8 Skrevet 27. oktober 2009 Tid fra porsgrund porselen. Det er supert, passer til alle anledninger. Fås kjøpt på christiania glassmagasin, som i det siste har hatt halv pris på hele butikken flere ganger. Skjer nok igjen, så da kan du gjøre et kupp :-)
Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 Et eller annet hvit fra IKEA, det billigste vi fant. :-) Her skal ungene rydde av bordet etter seg, og det går ikke alltid like smertefritt. På de siste 5-6 årene har 9 middagsfat knust (+ et par andre), og da er jeg veldig glad vi har noe billig noe.
Gjest 5 andre Skrevet 27. oktober 2009 #10 Skrevet 27. oktober 2009 Kjøpte et helt hvitt på Biltema for en veldig billig penge Hadde vært koselig å samle på noe med god kvalitet, men jeg tenker det vil ta så mange år før jeg kan dekke på et bord ordentlig. He he.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 27. oktober 2009 #11 Skrevet 27. oktober 2009 IKEA? Samler ikke jeg. Knuser så mye likevel....
Gjest amandine Skrevet 27. oktober 2009 #12 Skrevet 27. oktober 2009 Kjøpte enkelt hvitt annen sortering på Figgjo for 15 år siden til hverdags, tenkte å ha det noen år men det er jo helt fantastisk kvalitet! Ingen riper eller knuste tallerkner og lett å kombinere med annet til pent.. Og til pent har vi Stråmønster fra Porsgrunn, samt en god blanding av enten blåhvitt porselen med flytende dekor eller forskjellig med roser på. Bruker ofte å blande, jeg, og kan gjerne dekke med forskjellige kuverter til alle;) Men det er nå meg;)
Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #13 Skrevet 27. oktober 2009 Til vanlig bruker vi et servise min mann fikk da han var liten, og til fint (ikke veldig ofte, hehe) bruker vi Platinum. Vet ikke hva mer det heter, men det er kjøpt på Tilbords. Helt hvitt med en tynn sølvkant rundt. Kjempefint!
Knotten & lille persille Skrevet 27. oktober 2009 #14 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har hvit Bogstad fra Porsgrunn porselen. Har den uten noen gull eller sølvkant og er kjempefornøyd. Fikk middagstallerkner til 18 års dagen og har supplert med jule- og bursdagsgaver siden. Til hverdags går det i ikea, da gjør det ikke noe om det knuser en tallerken eller to.
SugarIntheMorning Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 27. oktober 2009 Tusen takk for mange fine forslag!
mitt 4.barn har kommet Skrevet 27. oktober 2009 #16 Skrevet 27. oktober 2009 Anbefaler at du tar et hvitt servise. Kan brukes til alle anledinger. Jeg har tallerkener og cereal-skåler i Porsgrunn, kjøpt på Christiania glassmagasin. 79 kr pr talleken og 109 kr pr skål. Skålene bruker jeg til frokostblandinger, suppe, serveringsskåler til middagen, til snacksskåler m.m. Har bruket serviset daglig i ett år nå, og det er veldig slitesterkt (i oppvaskmaskinen daglig). Ingen riper i glasuren. I tillegg har jeg et finservise som jeg bruker veldig sjelden. Har også nisseservise fra Porsgrunn.
Blåmandag¤ Skrevet 27. oktober 2009 #17 Skrevet 27. oktober 2009 Hvitt fra Ikea som vi bruker til hverdags. Med 3 barn det gjerne får fort i svingene med, tør jeg ikke bruke noe annet. Jeg samler på Rosendahl, det er veldig enkelt og fint. Ønsker meg også Vieux Luxembourg. Hvorfor ble du lei det, du der oppe?
solita 06 Skrevet 27. oktober 2009 #18 Skrevet 27. oktober 2009 24H fra Arabia. Benhvitt, enkelt og pent. Til hverdag og fint.
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 27. oktober 2009 #19 Skrevet 27. oktober 2009 Hvit lilje fra perfect home Synes det er veldig fint, tidløst, hvitt, og kan brukes til både hverdag og selskap. Tror ikke man får kjøpt gjennom nettsiden dems, man må kjøpe fra salgskonsulent hvis ikke jeg tar helt feil..
Nyttårs barn Skrevet 27. oktober 2009 #20 Skrevet 27. oktober 2009 Det finnes et servise som heter pillivuyt, det er hvitt elegant men ikke for fint til hverdagsbruk. De har en hel haug forskjellige deler..
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 27. oktober 2009 #21 Skrevet 27. oktober 2009 Til hverdags har jeg Bondemønster , til finere selskap har jeg Bogstad blått med gullkant. Til jul har jeg nisse servise, alle servisene til Porsgrund Porselen. (Bogstad blå, har jeg arvet fult middagsservise til 12 pers og kaffeservise til 12) Men liker utrolig godt Sina og Tid hvite rene klassiske linjer. (Porsgrund)
olla Skrevet 27. oktober 2009 #22 Skrevet 27. oktober 2009 Sterling eller Platinum, begge er hvite med sølvkant. Vi ønsket oss dette i bryllupsgave, ville egentlig hatt noe mer "fancy", men tenker at dette skal vare hele livet, og jeg liker det bare bedre og bedre.
Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #24 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har "bondemøster" til penservise. Men det er mye mønster og farger på disse, så man er avhengig av å følge dette når man dekker bordet. Til Jul har jeg "gammeldags jul" servise fra Firkløveren. Middagsserviset var jeg veldig fornøyd med, men fikk koppene i posten her om dagen, og de var ganske "tantete", så ikke så fornøyd med dem. Til hverdags har vi diverse oppgulp fra min mamma og svigermor og min bestemor og svigersøster + noe vi har kjøpt selv, der halve er knust allerede og selvfølgelig diverse reklame kopper. Har lyst å hive hele ruklet. Men svigermer er sååå fornøyd at vi bruker hennes kopper. Men Når kjøkkenet er ferdig oppusset til jul så går dritten i søpla uansett. Og da blir det EN sort servise til hverdags:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå