Chickenmum Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Kontaktet kommunelegen i går, etter at jeg hadde lest på FHI sine sider at vaksinen ville gi 70% immunitet. Jeg spurte derfor om det var tilfelle at opp mot 30% ikke ville ha nytte av vaksinen; Her er svaret: "Ja desverre! 20 - 30 % vil ikke få immunitet av vaksinen, men vi håper at de vil få sykdommen lettere. Dessverre er det ingen som vetnoe sikkert om dette." Dere som har tatt vaksinen - vet dere om det gis noen oppfølging på å måle antistoffer i blodet etterpå, eller må man bare håpe at man er en av de heldige som vaksinen har fungert på?
Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg fikk som svar at den bare er 70% effektiv når man tar den, ikke at den ikke funker på 30% av alle som tar den... Det er derfor man anbefaler at resten av familien også tar den, for å beskytte mest mulig...
Yo&La+spire Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Snart4ihuset: slik forstod eg det også....(FHI opplyste om dette, men nå finner eg ikke igjen der eg leste det...skal se seinere)
Tabitha Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Slike debatter skal ligge under Sykdomsdebatten. Må bare si det er patetisk at det er så mye propaganda for en vaksine som kun beskytter 70%!
fremtidoghåp Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg fikk beskjed hos FHI at man har 70% beskyttelse i 2 år, tror jeg det var (denne og neste sesong). Men at dersom jeg var vaksinert og likevel ble smittet, ville jeg få et mildere sykdomsforløp. Det holder for meg, jeg vil bare unngå å bli dødssyk!
fremtidoghåp Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg fikk beskjed hos FHI at man har 70% beskyttelse i 2 år, tror jeg det var (denne og neste sesong). Men at dersom jeg var vaksinert og likevel ble smittet, ville jeg få et mildere sykdomsforløp. Det holder for meg, jeg vil bare unngå å bli dødssyk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå