Gå til innhold

To tette barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en ting, og legger det på Kranglesiden for det kan nok virke provoserende. Dersom et par får tvillinger blir de veldig glade, og til og med blir de glade hvis det er trillinger. Men dersom det i stedet er to tette barn er det visst mange som griper til abort på "sisten"!

Altså, det er helt utenkelig å ta bort en trilling for å slippe stor arbeidsbelastning. Men det er veldig sannsynlig at mora vil tenke på abort om hun blir gravid igjen med en gang etter svangerskap. Dette virker påfallende. Eh... Kan det være at mødre rett og slett ønsker seg den æren som følger med tvillinger og trillinger (med trillinger blir man nesten sett på som en dronning), mens det er lite glamorøst å bli gravid igjen like etter fødselen? Det er bare hardt arbeid på en måte. Mens en trillingmor blir beundret av alle, og sikkert mottar mange gratis produkter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, tror ikke alle som får tvillinger tenker "status!" med en gang akkurat ;)

Men skjønner litt hva du mener; får man tvillinger eller flere så er man tøff og det er litt sånn "Så deilig for dere å få på rappen da. Tenk så mye glede de har av hverandre"

Men får man to tette er man helt sprø. "Virket ikke p-pillen?"

Men tror nok at mange tvillingmødre ikke akkurat drømte om den situasjonen, er man der så er man der. Har man noe valg?

Men når man planlegger to tette så har man et valg...

Skrevet

I familien er vi nå to gravide... du kan tro hun med tvillingene er langt mer populær enn meg... mens hennes svangerskap nesten er som årets store begivenhet er det ikke en kjeft som har spurt meg om hvordan det går... de har ikke engang spurt om hva det blir :| men slik er det vel bare....

Jeg har allikevel tenkt å få en til med engang, vi vil ha to tette, og hvis jeg får en eneste "virket ikke p-pillen" kommentar får de to fingre i øya o_O

Skrevet

Jeg har "hørt" at tvilling++ gravide ikke kan ta abort?

Ikke er jeg lege og kan forsvare utsagnet, men har hørt fra fagfolk.

Jeg får nå to tette, og ser foran meg masse arbeid! Selv om den andre graviditeten kom litt brått på og uplanlagt, kunne jeg ikke tenke tanken på å ta abort. Gleden ved å være mor er større enn sorgen ved å miste muligheten mener jeg i mitt ståsted.

Mye jobb kan gi større gleder :-)

Skrevet

Dette har jeg aldri hørt om. Er det statistikk eller hvor "mange" dreier det seg om egentlig?

Skrevet

Ja, det er synd at tvillingmødre får slik status mens de som får barna rett etter hverandre blir sett litt ned på, kanskje...

Og eh... Det er noe veldig ondt jeg kommer til å skrive nå, men vi er på Kranglesiden. Rent teoretisk sett er det mulig å ta bort begge tvillingene på en gang, dersom noen kun tenker på arbeidsbyrden altså. Det er så jeg grøsser av meg selv. Men hvis det er lovlig å ta en enkelt abort flere ganger i livet, hvorfor ikke da på to fostre samtidig?

Skrevet

Som sagt, ikke kan jeg forsvare utsagnet.

Men det er visst pga faren for komplikasjoner o.l. rundt aborten både for fostre og mor. Dette er noe som er blitt fortalt i en samtale med en legesekretær hvor vi pratet om en kollega som ventet tvillinger og befrant seg i en litt uheldig livssituasjon.

Da var denne personens utsagn at man ikke foretok aborter på tvillingfostre... Har stilt meg undrende til dette utsagnet flere ganger, men har ikke tenkt noe mer over det før jeg så denne tråden...

Skrevet

hei, ville bare si at jeg er en av de som har to tette(14 mnd imellom) det var selfølgelig ikke planlagt, men da det skjedde ville jeg jo ikke fjerne barnet,nå er de snart 5, å snart 4. de kan krangle så fillene fyker,( hvem søsken gjør ikke det :)) men du verden så godt de har av hverandre også. angrer ikke ett sekund.

Skrevet

Har selv en venninne, hun fikk 3 jenter på 2 år... Det ble litt folkesnakk av det, men nå er det ingen som tenker over det lenger...

Skrevet

Det er vel alt i alt mer slit å ha to graviditeter rett etter hverandre med en liten rundt beina, enn en tvillinggraviditet? Eller? Vet ikke jeg, har ikke prøvd noen av delene.

Uansett, tror HI er inne på noe med den statusen, man blir jo mer spesiell med tvillinger, rett og slett fordi det er sjeldent.

Skrevet

Hvorfor skal man egentlig bry seg om hva ANDRE sier? De har jo ikke noe som helst med hva DU velger, noen har tette barn, andre ikke. Noen får tvillinger, mens andre "bare" ett barn, hva så??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...