Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Han er bare 13 dager gammel, men i dag har jeg tørket masse snørr av grønnlig farge. Han har vært tett i nesa i flere dager. Er det farlig, kan han være syk?
Ranveig R Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Nyfødde har ofte trange nesegangar og blir lett tette. Snørr tyder ofte på ein forkjølelse, som i og for seg ikkje er farleg. Gode råd når du har snørrete baby: * legg ein samanbretta handduk under madrassen (eller nokre bøken under sengebeina i hovudenden), slik at hovudet kjem litt høgare opp * drypp med saltvatn (du får kjøpt dråpar på apoteket) eller morsmelk. Det er fritt fram for å "pøse på", det løyser godt opp og du kan ikkje bruke for mykje * dersom babyen er så tett at det blir vanskeleg å amme bør du dryppe med saltvant nokre minutt før amming, og så prøve å amme babyen i delvis sittande stilling * lurt å ha det litt kjølig på soverommet, men ikkje la det blåse inn på babyen når den ligg der Dersom babyen får feber når han er så liten ville eg kontakta lege. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Hvordan vet jeg at han har feber? Hs sa til meg at jeg ikke bør måle temp på babyen når han er så liten, på grunn av noe jeg ikke husker (ammetåka har nok satt inn ja...). Han virker som at han er i fin form utenom denne snørra - han spiser som normalt, er veldig pigg, og skriker like lite som før, he he. Takk for svar forresten. HI.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 "Hs sa til meg at jeg ikke bør måle temp på babyen når han er så liten......" BØR ja. Men føler du behov for det, så gjør du det! Bedre å sjekke hvis du er usikker. :-) Ihvertfall med tanke på at det er mye ute å går nå =) Følg magefølelsen, om han skulle plutselig virke i dårlig form. =)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 De tar jo tempen på nyfødte på barsel, så hvorfor kan ikke du? Morsmelk er forresten veldig bra for snørrete og tette babyneser!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Drypp morsmelk i nesen på babyen, det pleier å hjelpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå