Gå til innhold

Engangsavgift på BRUKT importbil er 60 000+++?!?!?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk helt sjokk av å bruke engangsavgiftkalkulatoren for innføring av utenlandsk bil til Norge.

Mannen min er fra USA, og vi tenkte det ble billigst å ta med bilen hans hit. Måtte jo betale moms, men har nå funnet ut at vi må betale engangsavgift. Trodde først det var en symbolsk sum, men det viser seg at det kan være rundt sinnsyke 60 000!!!!

FY faen så umoralsk, ran kalles det.

Altså, bilen er fra 2003 og er i OK stand, men ingen luksusbil. Tenkte det ville være billig bil siden jeg tenkte vi "bare" trengte betale for transport, moms, registreringsavgift, årsavgift.

Er det virkelig tilfelle at det kan være rundt 60 000, eller rundt 30, 20 eller 10 000 for den del? Er jo EKSTREMT umoralsk og sykt å rane folk på den måten.

Vi har ikke mulighet til å bare slenge over 60, eller 20 000 kroner på rappen. Kanskje om det fordeles over 6 mnd eller noe, eller nærmere 1 år. Men svina krever vel kontant betaling før man får bruke bilen????

Er det noen måter å omgå denne avgiften/ranet på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det koster å importere biler til norge,også om det er bruktbil...SLik er det i dette avgiftslandet..Mannen min måtte betale mer for import enn hva selve bilen kostet (i statene),så der endte prislappen på 1,2mill...Bilen kostet egentlig "bare" 500 000.Men motorstr og slikt har jo noe å si på hva avgiften skal bli.

Skrevet

Jeg syntes ikke at det var noen forferdelig pris. Det ville vært enda dyrere om han ikke var fra USA og hadde hatt bilen i under 1 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...