Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Politianmelde eller? Har noen naboer som fikk en hunnkatt for et år siden. Det begynte med den ene, den fikk kattunger, som fikk kattunger, og de alle har fått kattunger, og nå er det så mange katter at jeg har iallefall mistet tellingen. Minst ti er det iallefall. Jeg har hatt en del kontakt med kvinnen i huset, og gikk bort for å høre med henne om ikke de skulle vurdere å sterilisere kattene. På den tiden hadde de bare fire. Og hun sa nei, for hun skulle ikke betale for det, hun hadde ikke råd. De skulle gi bort kattene. Jeg sa at jeg kunne betale, for jeg er lei av alle kattene som flyr rundt og bæsjer i garasjen vår og hopper inn døra når vi åpner. Men nei, de skulle gis bort. Det er bare gått noen få måneder og de har så mange katter nå at jeg så meg forpliktet til å si i fra en gang til. Jeg har ikke lenger råd til å betale for sterilisering av alle, men hun mente fremdeles at de skulle gis bort. Jeg har ikke sett noen annonse i hverken avis eller på internett så jeg tviler på at hun gjør noe aktivt for å bli kvitt dem. En annen nabo sier at han skal ta øksa og drepe kattene. Kjenner at jeg har litt for mye respekt for liv og synes at det er galt å drepe dem når de først er født og blitt så store. Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg ville kontaktet Mattilsynet, slik at de kan sjekke forholdene der.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Ringt mattilsynet eller dyrebeskyttelsen og spurt om råd.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Noen kommuner har private organisasjoner som kan hjelpe med dette. Sjekk om det finnes i din kommune.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Det er mattilsynet som skal kontaktes i slike saker. La oss høre hva de sier da =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå