Gå til innhold

veldig lav tempratur på gutten her nå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min la seg litt sent i kveld, ca 21.00 og var i fin form,kjente ikke noe unormalt da jeg strøk han over kinnet for å si god natt.

Nå skulle jeg inn å bre over han dyna,som han hadde sparka av seg, og da var han gjenomvåt av svette, og klam...

tok tempraturen på han,under armen,mens han sov, og den stoppe på 35 grader....

jeg skjønner ikke helt hvorfor...men jeg er urolig nå....

er dette "normalt" innimellom?? han er 3 år og 3 mnd, ferdig med alle tenner, er bare 3 uker siden han var hos tannlegen,og sjekket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tempen under armen er ingen reell indre kroppstemperatur. Du bør måle rektalt (evt i panna om du har ett temporalismål) om du skal få en tilnærma kjernetemp. Spesielt når han har ligget uten dyne på kaldt rom.

Vil tro han er helt ok, bare litt kald i huden. Er du bekymra, vekk han for å ta en rektaltemp.

Skrevet

ok,tror jeg skal gjøre det jeg,for jeg må skifte på han likevel....

jeg kjenner jeg blir veldig urolig i kroppen,og særlig nå i disse tider....

mannen min har vært tufs i hele dag, så han har lagt seg,helt utslitt....

Skrevet

sånn...fikk målt tempraturen i rompa på han nå, og den stoppet på 36,2

han er ikke så klam nå, men veldig blek i ansiktet..

tror jeg får holde et øye med han utover natta..

uff,dette var en ekkel følelse....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg vil rett og slett foreslå at du ringer legevakta, og sier at tempen er såpass lav rektalt, OG at han er blek......

God bedring til lillegutt! :)

Skrevet

å, det var godt å se deg her...

Så du synes også den er lav?

uff, jeg liker ikke sånt jeg,også når det kommer så plutselig...

og tusen takk :-) virker som jeg kanskje må fungere som sykepleier i natt...

Skrevet

36,2 er normal kroppstemperatur. Temperaturen er på det lavaste om natta, når kroppen forbrenner minst.

Eg hadde nok ikkje bekymra meg pga temp på 36,2 no om ungen virka frisk då han la seg.

Skrevet

takk takk..

jeg er på vakt,så jeg skal vurdere det hele tiden...selv om jeg må ofre natten min....

men et lite spørsmål til

hva med i morra da, om han er helt frisk...bhg eller ikke....

han er en sånn type som blir fort syk,og fort frisk igjen....så han er veldig vanskelig sånn....

( ikke skyt meg, jeg bare lurer,jeg sender han ikke i bhg om jeg har den minste tvil,om at han burde være hjemme...)

Skrevet

Må og legge til at 4-åringen vår ofte blir veldig varm/svett når han søv, og sparkar av seg dyna. Når han ligg utan dyne blir han naturlegvis kjølt ned, og han kjennes klam og kald ut. Det viser vel berre at kroppen fungerar som den skal - kvittar seg med overskuddsvarme via svette og får temperaturen ned på den måten :o)

Skrevet

Eg ser ikkje heilt kvifor du skulle halde han heime dersom han ikkje har feber og ser ut til å vere i bra form?

Skrevet

tusen takk for info...mulig det er det som har skjedd i kveld.

Skrevet

nei,ok.

viste bare ikke om det var noen uskrevne regler om feber,og når de kan i bhg etter det...

men mulig det er som du forklarer i et andre innlegget her.

så jeg skal sjekke utover natta,og se hvordan han er i morra tidlig.

enda har han ikke vært våken,enda jeg har "herja" mye med han...hehe...

Skrevet

Både i open bhg og i bhg til eldste er regelen at barnet skal vere feberfri i minst 24t før det kan gå i bhg. Trur ikkje det er reglar for "minusfeber" ;o)

Det er for øvrig ganske utruleg kva små barn kan sove gjennom, eg har målt lengden på lille (snart 2 år) når ho søv til og med... Legg ho på dyna på golvet og strekker ho ut langs måleband slik dei gjer på helsestasjonen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...