Lykkebarn og Mathilde Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Hei. Lenge siden vi har hatt noen tråder her inne. Tenkte jeg måtte starte en for her er det ei jente som kommer med mange små perler på en snor om dagen. Her er noen av de morsomste sitatene: " Mamma jeg vil ikke snakke med deg. Nå blir jeg streng ". " Mamma jeg orker ikke oppføre meg ". " Mamma du jobber på Ikea" (hmm, er jeg der litt for ofte montro?) " Mamma nå er det nok. Nå får du ikke flere sjangser". Det var de jeg kom på i farten. Har dere andre noen morsomme å dele med oss om dagen? Utrolig hvordan de kopierer oss blir små speilbilder.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 hehe så herlig!! Artig tråd!! Her så kom Camilla med denne her om dagen når vi ba henne om å hjelpe til med å rydde lekene sine: - Pappa, jeg kan ikke ryddde for jeg har så stor mage (sies mens hun står og stryker seg over magen) Lurer på hvor hun har den fra ??? kremt hehe - Ellers så hender det hun vifter med pekefingeren og sier Vent litt ellers så teller jeg til tre..,.. kommer ikke på så mange sitater i farta men kommer jeg på noen så skrives de her iallefall :-) Gleder meg til å høre flere sitater fra våre små lykketroll :-)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Hehe det er en artig alder de er i, ingen tvil om det. Det går mye i herming for tiden her også, så vi blir veldig bevisste hva vi sier. Også liker hun å fortelle folk at mamma har to pupper, og det er melk i begge, og det er veldig bra for babyen kan ikke spise brød. Hun sier det på den ivrige måten "og...og...og...og.....hun har to!!!" mens hun ser lettere sjokkert ut og peker i tilfelle folk skulle tvile på hvor jeg har gjemt de. Det går jo mye i babyprat hos oss, hun skal gjøre det jeg gjør, og gir gjerne babyen sin melk når jeg ammer. Også er hun bestemt på at hun er storebror, gir seg ikke helt på den. I barnehagen tror de at vi putter Iris i lomma og bærer henne rundt fordi hun er så bitteliten, gudene vet hvor hun har det fra, men fantastien er helt klart i orden. Herlige tider :-)
Gjest Lilac3 Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 Har en 3-åring som ikke alltid er så villig til å rydde opp lekene sine. For ei tilbake serverte han denne: "Nei, jeg kan ikke rydde opp lekene nå. Jeg orker ikke, jeg har så vondt i ryggen"
Gjest Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Så bra initiativ! Her er det mange rare ting som lires ut av en liten barnemunn - og noen ganger lurer både mor og far på hvor han har det fra... Situasjon ved middagsbordet: "Onkel, det er ikke lov å rape med bordet, sa jeg jo.. Si unnskyld, før jeg må bli streng!" "Mamma, jeg så Karius og Baktus i maten min, så jeg spytta den i søpla. Da trengte ikke jeg å pusse tennene mine etterpå." "Mmmmmmmmmmm, mommo, dette var jammen deilig mat - er det med karamell?" (Til informasjon så spiste han tomatsuppe med makaroni...) Situasjon i full lek med pappa på gulvet. "Pappa, vi er tullinger begge sammen..." Samtale ved kveldsmaten: "Mamma, i dag blødda jeg på leppa min." "Jeg sleika på gjerdet i barnehagen. Det er ikke lurt å sleika på gjerdet, mamma. Da blødda jeg på leppa min." "Gikk det bra da vennen min?" "Nei mamma, det gikk ikke bra. Jeg måtte gråta litt, så gikk det bra." (Stille en stund) "Men mamma, jeg er glad i deg." (mamma smiler og må gi gullet sitt en suss på panna.. Samtale ved leggingen: "Mamma, kuer kan ikke klatre i trær" (litt undrende, etter å ha lest om mamma mø og kråka.) "Men, mamma mø kan sykle hun. Det kan ikke sånne kuer som gir oss melk..." Er det noe rart at man elsker de små bare enda mer for hver dag som går!!!
Solstråle72 Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Kommer mye rart fra barnemunn her også. Ikke alt en husker på sånn i farten. Må bli flinkere til å skrive ned.. Etter at jeg og T hadde dusjet. Jeg tørket T og han tok seg på brystet og sier: Mamma, jeg har ikke store pupper....jeg trenger ikke sånn nå (han peker på bh'en min) Jeg må vente til jeg blir stor!!:-) T gikk rundt på stua med lekepenger han hadde puttet opp i buksen. Nå tuller du fælt sier jeg. "Ja mamma, jeg har jo tullebukk-buksa mi på meg." Hos frisøren. T sitter og leker med en spruteflaske. Spruter litt på seg selv, litt på meg og ellers rundt omkring. Så sier frisøren " Jeg tror du er en liten tullebukk"....stille noen sekunder før T svarer litt bestemt "Nei"......så tenker han noen sekunder og sier "Jeg er en STOR tullebukk! Så ler han godt av seg selv :-)
Tussi og Maja Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 Morsomt! De sier mye rart for tiden! Her er noen gullkorn fra Maja: I sommer da vi fortalte at jeg hadde baby i magen, utbryter Maja forskremt: "Har du spist babyen?!!?" Hun er veldig opptatt av at hun skal begynne på skolen når hun blir seks år (Tror ikke hun skjønner at det er en liten evighet til.) I går kom hun med følgende filosofering: "Når jeg begynner på skolen må jeg ha stor sekk. Men jeg har liten rygg. Da må vi kjøpe ny, stor rygg til meg!" "Lillesøster har ikke tenner. Da må vi kjøpe det." Dagen etter at lillesøster kom til verden, og Maja traff meg igjen: "Mamma, du har stor mage enda. Har du mere baby inni der?"
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 3. april 2010 #8 Skrevet 3. april 2010 Måtte le lenge og vel av Camilla for noen uker siden... Jeg hadde dusjet og hun kom inn mens jeg tørket meg...står der med to stoooore øyne og utroper: Mamma, hva er det du har på rompestumpen din? Er det støv?? hehe måtte le bra da ja... En annen gang kom hun inn mens jeg tar på meg bh`en og sier: Mamma, så stor mage du har og så store pupper....de var fiiiine hahaha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå