Gå til innhold

hvordan vet dere hvordan babyen ligger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg antar bare at min ligger med hodet ned fordi det er "hardere" sparking oppover enn nedover.. men tror ikke han har festet seg.. hvordan vet man det egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min har lagt seg i tverrleie for noen dager siden, fikk dette også bekreftet på ultralyd

hos meg spriker magen i begge retninger samtidig når han strekker seg- og magen er nesten firkanta :o) får håpe han skjønner at det er hodet ned som er det optimale her :o)

når han lå med hodet ned kjente jeg hikking i underlivet og sparking opp mot ribbeina..

når det gjelder om hodet er festet eller ikke- det vet jeg ikke- annet enn at legen på Ahus sa at "alle gravide spør meg om hodet er festet - for de tror det har sammenheng med at da føder man snart- men det stemmer ikke" fødselen starter når kroppen ønsker det- selv om hodet er festet eller ikke! det sa også jordmor til meg!

:o)

Skrevet

Nå vet jeg at mi ligger med hodet ned og at det er festet fordi både lege og jordmor har bekrefta det. Men kente også før det åssen ho lå ret og slett ved å bare klemme rundt og å kjenne på de delene som sparka/dytta. Ho ligger mest med ryggen litt mot høyre så jeg kan stryke ho på ryggen for å roe ho ned hvis ho er ille vill:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...